به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران،دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی می گوییم یک بانک در مسیر بلوغ است که هم ابزارهای آن به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتریان ارائه دهد.
وزیر اقتصاد یادآور شد: بانکداری هوشمند، بسیار فراتر از بانکداری دیجیتال است و فقط ابزارها و تکنولوژی نیست که در آن تغییر می کند، بلکه سرویس ها و خدمات به مشتریان و میزان رابطه انسان با سیستم بانک نیز تحول پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در بانکداری هوشمند، بانک در منزل و محل کار مشتری حضور دارد اما نه به این سبب که قبض آب و برق خود را از طریق نرم افزار می‌پردازد، بلکه به این سبب که می تواند هر روز هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، از خدمات و مشاوره بانک در زمینه شروع کسب و کار، فعالیت در بورس و بازارهای مالی مختلف و سایر فعالیت های مربوط خدمات و مشاوره بگیرد.
دژپسند برداشتن گام های بزرگ در راستای تحقق بانکداری هوشمند را مستلزم انجام اقداماتی چون داشتن ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهی به منظور استفاده از آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش های آنها در حوزه بانکداری و خدمات نوین بانکی و برقراری ارتباط تنگاتنگ با فناوری های مالی (فین تک ها) عنوان کرد.