به گزارش اکونا پرس،

مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون صبح امروز در کارگاه آموزشی مدیران ارشد، ستادی و استانی بانک توسعه تعاون در سالن اجتماعات مدیریت شعب استان مرکزی گفت:‌ در اقتصاد جهانی حدود پنج میلیارد دلار با بهره‌گیری از مکانیزم تأمین مالی جمعی تجمیع گردیده و در اختیار واحدهای اقتصادی و تولیدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر متد تسهیلات خرد تضمین‌شده در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بکار گرفته می‌شود و صندوق منابع خرد را درراه تخصیص به بنگاه‌های اقتصادی تضمین می‌نماید و منابع مناسبی برای بنگاه‌های تولیدی از این راه حاصل می‌گردد.

حسین نژاد طرح تعاون بازار را از مهم‌ترین طرح‌های جاری میان صندوق ضمانت، بانک توسعه تعاون و اتحادیه‌های تعاونی‌ها و جامعه تعاونگران عنوان نمود و گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به همراه بانک توسعه تعاون تضمین عملیات بین تعاونی‌ها و مشتریان بازارها را فراهم نموده و امنیت معاملات بازار را تأمین می‌نماید.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های جاری میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری نمود حاصل این تعاملات حداکثر سازی رشد تولید محصولات دانش‌محور و شکوفایی واحدهای نوآور گردد.