به گزارش اکونا پرس،
 به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، سرپرست این شرکت با اشاره به اینکه در منطقه زلزله‌زده تعداد ۳۵۰ فقره بیمه نامه شناسایی شد گفت البته این واحدها از استحکام مناسب و‌ خوبی برخوردار بودند.
 محمد رضایی طرح حامی خانه و خانواده را یکی از بیمه نامه ها و طرح های خوب بیمه ایران معرفی کرد و افزود: در این طرح همه اموال مردم از خودرو گرفته تا دام و احشام تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 سرپرست بیمه ایران فرهنگ سازی و افزایش اقبال جامعه به خرید پوشش‌های کامل بیمه‌ای را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان کرد: مردم زلزله زده سرپل ذهاب بیمه نامه طرح حامی را معجزه عنوان کردند.
 
سرپرست بیمه ایران پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده بر ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد
دکتر رضایی، سرپرست بیمه ایران در مصاحبه زنده تلویزیونی با شبکه استانی سهند و شبکه خبر ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زمین لرزه بامداد جمعه ۱۷ آبان، بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد.
 رضایی گفت: با توجه به اینکه کشورمان در زمره کشورهای حادثه خیز‌ قرار گرفته لازم است که همه در توسعه فرهنگ بیمه در جامعه قدم بردارند، اگر در این حادثه ناگوار همه‌ی خانواده ها از پوشش بیمه ای مناسب با زلزله برخوردار بودند ، الان نیاز به کمک دیگر سازمانهای و ارگان‌ها نبود و کارشناسان خبره بیمه ایران سریعاً نسبت به کارشناسی و برآورد خسارت اقدام کرده و چک خسارتی زیان‌دیدگان هم در صحنه پرداخت می‌شد.
سرپرست بیمه ایران در ادامه به روند رسیدگی و‌کارشناسی تعداد بیمه نامه های صادره در منطقه زلزله زده اشاره کرد و ‌گفت: کار کارشناسی تقریبا به اتمام رسیده و خسارت قابل توجهی به بیمه گذاران زیاندیده وارد نشده ولی علی ایحال اطلاع رسانی گسترده ای توسط همکاران ما در منطقه انجام شده و ما همچنان در خدمت مردم عزیز هستیم.
دکتر رضایی در ادامه از چند واحد خسارت دیده بازدید به عمل آورد و به کارشناسان حاضر در منطقه خداقوت گفت و از نزدیک با حادثه دیدگان همدردی و برای مصدومین حادثه سلامتی مسئلت کرد.
دکتر نجار نیز در گفتگو‌ی زنده تلویزیونی از حضور دکتر رضایی و دیگر عوامل بیمه ایران در منطقه قدردانی و بر ضرورت توجه جامعه به موضوع بیمه و پوشش مناسب حوادث تأکید کرد.
 
عزیمت سرپرست بیمه ایران به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
دکتر رضایی، سرپرست بیمه ایران به اتفاق دکتر نجار،معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با استقبال مهندس عباس زاده ،رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان و مهندس قهرمانی ،مدیرکل بیمه ایران استان وارد تبریز شد.
 بازدید و رسیدگی به امور زلزله زدگان بامداد جمعه ۱۷ آبان مهمترین برنامه دکتر رضایی در آذربایجان شرقی است به همین منظور سرپرست بیمه ایران بلافاصله عازم منطقه زلزله زده شهرستان میانه شد.
براساس دستور سرپرست بیمه ایران، کارشناسان این شرکت، باحضور در محل حادثه نسبت به ارزیابی فوری خسارت و بلافاصله پرداخت چک غرامت به بیمه شدگان اقدام می‌نمایند.