به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه در پنل «نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه های اشخاص با نیازهای مشتری» که عصر امروز در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با اشاره به موفقیت این شرکت در تحلیل درست بازار و طراحی محصول درمان خانواده که توانسته جایگاه خوبی در میان مشتریان ایجاد کند، گفت: این محصول، حاصل نگاه نوآورانه، فنی و دقیق همکاران من در بیمه سامان به خلاء های موجود در بازار بود.

وی اظهار کرد: پیش از این انواع  بیمه های درمان گروهی در بازار توسط شرکت های بیمه ارائه می شد، در حالی شرایط آن ها را سازمان بیمه گذار تعیین می کرد و از سوی دیگر رقابت سنگین باعث ارائه نرخ های فنی می شد، بنابراین ضریب خسارت بالا می رفت و بیمه شده هم خدمات خوبی دریافت نمی کرد.

به گفته او، ارائه یک محصول جدید مانند درمان خانواده در سال های نخست می تواند با ریسک و ضریب خسارت بالایی همراه باشد، اما این روند لازمه خلق یک محصول جدید است، بنابراین هیات مدیره و سهامداران شرکت آن را پذیرفتند و اکنون نتیجه مطلوب اجرای این طرح نمایان شده است.

ضرابیه با بیان این که شرایط این بیمه نامه و نرخ های آن کاملا فنی محاسبه شده است، اظهار کرد: تلاش می کنیم با ارائه محصول خوب به مشتری و رعایت حقوق همه ذینفعان این بیمه نامه از جمله مراکز درمانی و نیز کاهش ضریب خسارت با کنترل موارد تقلب و سوء استفاده، تجربه درستی از مدیریت علمی یک رشته بیمه ای به ظاهر زیان ده اما در باطن پر مخاطب با قابلیت جذب پرتفوی بالا را به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های مغفول در آیین نامه ها و مقررات شورای عالی بیمه اشاره کرد و با بیان این که می توان از این پتانسیل ها برای توسعه فعالیت های بیمه ای بهره برد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در آیین نامه 83 سقف تعیین شده برای محاسبه کارمزد نمایندگان در محصول بیمه عمر 75 درصد است، در حالی ما می توانیم کارمزد این گروه را افزایش داده و در ازای آن در برخی رشته های دیگر کمتر کارمزد بدهیم.

ضرابیه ادامه داد: تفکیک حساب های زندگی از غیرزندگی در شرکت های بیمه، نخستین گام شفافیت است و در ادامه باید محصولاتی طراحی شود که هم برای نماینده فروش و هم مشتری، کاملا شفاف و ملموس باشد.

وی همچنین با اشاره به تجریه برخی کشورها در ارائه محصولات جدید بیمه ای، گفت: اکنون روال کار در کشور ما این است که شرکت محصولی را طراحی و سپس به بیمه مرکزی ارائه می کند تا محوزهای لازم برای فروش را دریافت کندف در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرو در حوزه صنعت بیمه، چندین محصول را طراحی و به بازار ارائه می کنند و در نهایت آن را به اطلاع نهاد ناظر می رسانند.

به گفته او، این روش باعث افزایش سرعت حرکت قطار صنعت بیمه می شود، در عین این که شرکت ها می توانند در جریان اجرا به سوالات نهاد ناظر نیز پاسخ دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان خواستار این شد که روش تجربه شده در دنیا برای ارائه محصولات نوآورانه و جدید در صنعت بیمه، دست کم برای شرکت هایی که توانگری بالایی دارند پیاده سازی شود تا از این طریق بازار بیمه کشور تحولی اساسی تجربه کند.