به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در همایش امسال که در دانشگاه الزهرا(س) و سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد، برای نخستین بار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، برخی از وزرا و اعضای کابینه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران، رئیس پژوهشکده بیمه، مدیران عامل شرکت‌های بیمه و بازار سرمایه، استادان دانشگاه، کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت بیمه حضور داشتند.

 بیمه دانا که در عرصه‌های مختلف بیمه‌ای حضور فعالی دارد، امسال نیز همچون سال‌های گذشته با مشارکت فعال و ارائه مقالات تخصصی بیمه‌ای در این همایش شرکت کرد تا تجربیات و دستاوردهای خود را به دست‌اندرکاران این صنعت منتقل کند.

دکتر کاردگر، مدیرعامل، عبدالحسین پهلوان رئیس هیأت مدیره، حسین حسینی قائم مقام مدیرعامل، موسی رضایی عضو هیئت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران ستادی و فنی، اعضای شورای فنی و کارشناسان این شرکت با مشارکت فعال در همایش، نقش تعیین‌کننده‌ای در برگزاری آن ایفا کردند.

 یکی از برنامه‌های جانبی همایش امسال، معرفی کارکنان برتر و شایسته شرکت‌های بیمه بود که محسن کریمی رئیس شعبه قم بیمه دانا به عنوان یکی از کارکنان برتر انتخاب و معرفی شد.

 دکتر کاردگر مدیرعامل بیمه دانا امسال ریاست پنل تخصصی "نقش ساختار بازار و نهادها در ضریب نفوذ بیمه" را به عهده داشت و دکتر احراری مدیر دفتر مطالعات و تحقیقات بیمه‌ای نیز با ارائه مقاله "تحلیل ویژگی‌ها و ساختار رقابتی بازار بیمه ایران"، نقش فعال و موثری در برگزاری و کیفیت همایش ایفا کردند.

 اظهارات مهم دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان در باره ضرورت اتحاد و یکپارچگی مدیران صنعت بیمه و بازار سرمایه برای مقابله با تحریم‌های امریکا و کنترل و مدیریت ریسک، سخنان دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه و پوشش ۵۰۰ میلیون دلاری بیمه در کشور و خبر رئیس کل بیمه مرکزی درباره ایجاد مرکز مدیریت ریسک در کشور، از جمله اخبار مهم این همایش بود که توسط رسانه‌های گروهی مخابره و منتشر شد.

 یکی از نکات مهم و حاشیه های جالب بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه، اظهارات مهم رئیس جمهوری در باره چگونگی انعقاد توافق ژنو و شکل‌گیری برجام و نقش آن در حوزه بیمه بود که این همایش را با چاشنی سیاست عجین کرد.

 گفتگوی اصحاب رسانه با دکتر کاردگر مدیرعامل بیمه‌دانا و پاسخ وی به پرسش‌های خبرنگاران از دیگر حاشیه‌های این همایش ملی بود.