به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر اکبری در باره این تفاهمنامه بیان داشت: بر این اساس ۱۵ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا وابسته به بسیج سازندگی می توانند از ظرفیت حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کنند.
وی افزود: این صندوق ها بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر عضو فعال دارند که در صورت افتتاح حساب در شعب این بانک و تمرکز بخشی از گردش مالی خود می توانند از تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی و کارآفرینی بهره مند شوند.
دکتر مرتضی اکبری اظهارداشت: این همکاری در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه، کمک به ترویج فرهنگ تعاون و همیاری در سطح کشور، حمایت از صندوق های قرض الحسنه روستایی و محله های شهری با ارائه انواع خدمات بانکی و همچنین بستر سازی منابع خرد و به کارگیری آن به منظور توسعه کسب و کار در سطح روستاها و محله های شهری آغاز شده است.
وی افزود: راهبری، توسعه و حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب انعقاد تفاهمنامه های حمایتی و اعتبار در حساب جاری از محورهای این تفاهمنامه است.
دکتر مرتضی اکبری ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه هر یک از صندوق های قرض الحسنه روستایی و محله های شهری وابسته به سازمان بسیج سازندگی می توانند با افتتاح حساب در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران به هر یک از اعضای خود در قالب طرح های حمایتی و اعتبار در حساب جاری، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نمایند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: تسهیلات پرداخت شده بدون سود و تنها در قبال اخذ کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۳۶ ماهه است و هیات امنای صندوق های قرض الحسنه وظیفه دارند تا اعضای صندوق های مذبور را به منظور دریافت تسهیلات با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به بانک معرفی کنند.
دکتر مرتضی اکبری تصریح کرد: در دو سال گذشته با موافقت هیات مدیره روند پرداخت تسهیلات از معیشت به اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی تغییر کرده است.
وی افزود: وضعیت اشتغال در کشور نیازمند توجه بیشتری است و در این راستا نیاز است تا با استفاده از ظرفیت های موجود و پرداخت های خرد به ایجاد کسب و کارهای پایدار کمک کنیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: باید توجه داشته باشیم که این پرداخت ها به گونه ای باشد تا هزینه های مضاعفی را به استفاده کنندگان آنها تحمیل نکند از این رو پرداخت وام های قرض الحسنه می توانند به حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی و توانمندسازی نیازمندان کمک شایسته ای داشته باشد.
در ادامه دکتر زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی نیز بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، منطق بسیج تبدیل آسیب ها و تهدیدها به فرصتی برای رشد و بالندگی است.
وی افزود: ما در بسیج سازندگی سه ماموریت داریم که اولین آن شبکه سازی گروه های جهادی است، امروزه حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ جهادگر جغرافیا محور و ۱۳ هزار گروه پایگاه محور در حال خدمت رسانی به مردم هستند. از دل گروه های جهادی، گروه های اقتصاد محور تشکیل می دهیم و با آموزش های لازم آنان را توانمند می کنیم.
رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مردمی کردن محورهای اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا در کشور راه اندازی شده است.
وی افزود: این صندوق ها بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر عضو دارند و به صورت متوسط گردش حساب این صندوق ها به ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.
دکتر زهرایی ادامه داد: این صندوق ها تا کنون بالغ بر ۴۵ هزار فقره وام پرداخت و ۲۷ هزار شغل ایجاد کرده اند.
رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۹۸ نزدیک به ۱۵۰۰ فقره از صندوق ها و در سال آتی نیز بالغ بر ۵ هزار فقره از صندوق ها از حمایت های بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده نمایند.
شایان ذکر است، در پایان تفاهمنامه مذکور میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان بسیج سازندگی به امضاء رسید.