به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه معلم طبق ارزیابی‌های انجام شده، وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم با سایر شرکت‌های دیگر تحلیل گردید.
بر اساس جدیدترین ارزیابی انجام شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بیمه، شرکت بیمه معلم حائز رتبه پنجم صنعت بیمه در این حوزه شد.
شبنم شفیع‌ها مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم ضمن بیان خبر فوق عنوان کرد: بیمه معلم در ارزیابی‌های انجام شده در شاخص‌های هوش تجاری، امنیت شبکه و اطلاعات جزو رتبه‌های برتر بین شرکت‌های بیمه‌ای گردیده است.

گفتنی است بیمه معلم فرایند مهم هوش تجاری را از سال 1389 آغاز کرد و جزء اولین شرکت‌های بیمه‌ای بود که این فرایند را به مرحله اجرا در آورد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم به عملکرد این حوزه اشاره کرد و گفت: با پیاده‌سازی داشبوردهای مدیریتی، قادریم به صورت روزانه اطلاعات مربوط به بودجه، وضعیت بدهکاری و بستانکاری و درآمدها را به صورت مقایسه‌ای در اختیار مدیران مربوطه قرار دهیم.
این راهکار مقایسه‌ای به مدیران این امکان را می‌دهد تا عملکرد واحدهای مربوطه را به صورت آنلاین رصد کنند.
وی تصریح کرد: این فرایند طی این سال‌ها در شرکت بیمه معلم تکمیل شده و تکامل آن همچنان تداوم خواهد یافت و در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های امنیتی در بیمه معلم گفت: یکی از شاخص‌هایی که بیمه معلم حائز رتبه برتر گردید امینت داده‌ها است؛ ما در بیمه معلم به موضوع امنیت و پایداری داده‌ها اهمیت فراوانی داده و یک زیرساخت مبتنی بر معماری استاندارد و امن را پایه ارائه تمامی سرویس‌ها در نظر گرفته‌ایم، به-طوری که بالاترین سطح پایداری و دسترسی به سرویس‌ها و کمترین تاثیر از تهدیدات سایبری را داشته‌ایم.
در حوزه زیرساخت مرکزداده نیز تمامی زیرساخت‌ها مبتنی بر معماری مدرن در حوزه فاوا بوده که ارائه سرویس‌های کارآمد و با کیفیت را در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت ممکن می‌سازند.
وی با بیان اینکه 28 شرکت بیمه در این ارزیابی خود اظهاری کردند، گفت: گزارشی 141 صفحه‌ای از اطلاعات ارسالی شرکت‌های بیمه تهیه و توسط بیمه مرکزی ارزیابی و راستی‌آزمایی شد.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم به برخی شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد فاوا در شرکت‌های بیمه اشاره کرد و گفت: پشتیبانی و نگهداری از نرم-افزار و سخت‌افزار، تعامل با سنهاب، خدمات الکترونیکی، منابع مالی و انسانی، نوآوری و خلاقیت، زیرساخت مرکزداده، امنیت شبکه و اطلاعات، هوش تجاری، استاندارد‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، شناسایی تقلب و نقشه راه توسعه فناوری در شرکت بیمه از جمله شاخص-های اساسی این ارزیابی محسوب می‌شوند.

 

  •