به گزارش اکونا پرس،
به نقل ازروابط عمومی بانک دی، در این جلسه که با حضور رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره، محمدعلی داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شریعنی، مدیرکل امور شعب و بازاریابی، جواد افتخاری، رییس اداره بازاریابی و طراحی محصول، حمیدرضا پور رجبعلی، رییس اداره آمار، برنامه ریزی و مطالعات اقتصادی و فردین آقا‌ بزرگی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک دی برگزار شد، نتایج عملکرد شعب در اجرای طرح تلاش دی، طرح انگیزشی جذب منابع ارزان قیمت و دی کارت اعتباری و موضوعات مربوط به کارگزاری مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، طاهری در این جلسه هم اندیشی، روسای شعب را افسران ارشد بانک دی دانست که نقشی تعیین کننده در پیشبرد استراتژی های نفوذ و رسوخ در بازار و تحقق اهداف کلان بانک دارند.
عضو هیئت مدیره بانک دی، با اشاره به این که طرح تلاش دی، طرح انگیزشی جذب منابع ارزان قیمت و دی کارت اعتباری با هدف تکریم مشتریان و جذب منابع ارزان قیمت و کاهش ریسک نقدینگی اجرایی شده است، گفت: برای حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای و پاسخ به خواسته سهامداران باید تلاش کنیم ضمن توسعه سبد محصولات، هزینه های عملیاتی بانک را کاهش داده و به سود عملیاتی دست یابیم.
وی با اشاره به این که ریسک نقدینگی  نسبت به مساله زیان در بانک از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: یکی از کانال های جذب منابع ارزان قیمت، تقویت و رشد حساب های جاری است و بر این اساس طرح تلاش دی در راستای رشد حساب‌های جاری تدوین شده که در صورت اجرای دقیق این طرح می توان انتظار داشت ریسک نقدینگی و بهای تمام شده پول با کاهش چشمگیری همراه باشد.
طاهری، طرح دی کارت اعتباری را مبتنی بر نیاز واقعی مصرف کننده دانست و گفت: هدف گذاری در طرح دی کارت اعتباری علاوه بر افزایش توان خرید در سطح جامعه و حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی، کاهش هزینه های عملیاتی و حرکت در مسیر تخصیص مصارف خرد بوده است.
وی با اشاره به پایین بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک در مصارف خرد، افزود: اگر بخواهیم به موفقیت دست یابیم باید در منابع و مصارف به سمت جذب منابع و تخصیص مصارف خرد حرکت کنیم و دی کارت اعتباری که در قالب عقد مرابحه به مشتری اعطا می شود و قابلیت انتقال امتیاز دارد دقیقا بر اساس به این اصل طراحی شده است.
عضو هیئت مدیره بانک دی به تلاش برای تقویت جایگاه ذهنی برند بانک در افکار عمومی تاکید کرد و گفت: بانک دی متعلق به خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگران است و جایگاه ویژه ای در جامعه دارد که باید بتوانیم از این فرصت برای خلق تصویری شایسته از بانک و توسعه خدمات ارزش آفرین استفاده کنیم .
طاهری با تاکید بر این که نیروی انسانی با کیفیت و توانمند مهم ترین نقطه قوت بانک دی است، افزود: توجه به سرمایه انسانی جوان و پویا برای ایجاد تحول و حرکت در مسیر بهبود ضروری است و امیدوارم روسای شعب با برنامه ریزی از استعدادها و ظرفیت این همکاران برای تحقق اهداف کلان تعریف شده استفاده حداکثری نمایند.
عضو هیئت مدیره بانک دی از طراحی بسته اعتباری جامع مشاغل خبر داد و گفت: در بسته اعتباری جامع، حدود 30 شغل پیش بینی شده است که به زودی به شبکه ابلاغ خواهد شد و از طریق این بسته مشاغل مختلف می توانند تسهیلات مورد نیاز خود را با شرایط مناسب دریافت کنند.
وی همچنین از برنامه های میان مدت و بلند مدت هیئت مدیره بانک برای ایجاد تحولات اساسی در بانک خبر داد و ضمن تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و تبلیغات هدفمند برای اجرای طرح های ابلاغی در شعب خواستار پویایی، تغییر ات نگرشی و استراتژی برای خیزشی بزرگ در مسیر تحقق بانکداری حرفه ای شد.
محمدعلی داورپناه، معاون اعتبارات بانک دی نیز در این نشست با بیان این که اقدامات خوبی در بخش مصارف بانک صورت گرفته از نهایی شدن بسته ضمانت نامه ها و بسته نظارتی اداره طرح ها خبر داد و افزود: انتظار می‌رود همکاران شعب با تسلط کامل درباره طرح ها و محصولات بتوانند هر مشتری را بر اساس شرایط و نیازش راهنمایی کنند.
داورپناه عملکرد مطلوب شعب را در تمامی ابعادی که یک بانک فعالیت دارد برای دستیابی به موفقیت ضروری دانست و بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی به صورت اقساطی و خرید دین تاکید کرد.
ناصر شریعتی، مدیرکل امور شعب و بازاریابی نیر در این جلسه با اشاره به اهمیت ریشه یابی مسائل و موانع موجود، گفت: باید به درآمدهای مشاع توجه بیشتری داشته باشیم و با تلاش برای جذب منابع ارزان قیمت، درآمدزایی عملیاتی را افزایش دهیم.
 وی افزود: برای حرکت در مسیر بهبود هم راستا با اقداماتی که در زمینه جذب منابع ارزان قیمت انجام می‌شود باید بتوانیم درآمدزایی شرکت های تابعه بانک را افزایش دهیم و فروش اموال مازاد را را در راستای درآمدزایی در دستور کار داشته باشیم که امیدوارم با همت جمعی همکاران در اجرای طرح های ابلاغی به نتایج مطلوبی دست یابیم.
فردین آقا‌ بزرگی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک دی نیز در این جلسه با اشاره به این که صندوق ارزش‌‌آفرینان در کنار سایر طرح های بانک دی تلاش کرده خدمات مطلوبی برای مشتریان داشته باشد، گزارشی از وضعیت عملکرد صندوق ارائه کرد و به پرسش های روسای شعب پاسخ داد.
 جواد افتخاری، رییس اداره بازاریابی و طراحی محصول و حمیدرضا پور رجبعلی، رییس اداره آمار، برنامه ریزی و مطالعات اقتصادی بانک دی نیز در این جلسه به تشریح طرح  تلاش دی، طرح انگیزشی جذب منابع ارزان قیمت و دی کارت اعتباری پرداختند و گزارشی جامع از آمار عملکرد طرح های جذب منابع ارائه کردند.