به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در این موزه که هفته گذشته با حضور مدیران بانک و جمعی از اساتید بخش موزه و هنرمندان کشور افتتاح شد 15 تابلوی فاخر و مرمت شده از آثار هنرمندان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.   

بانک تجارت در بخشی از ساختمان اصلی این مجموعه یک شعبه نمادین را با طراحی خاص شعب بانک در دهه 40 و 50 هجری شمسی برای آشنایی بازدید کنندگان با بانکداری آن سال‌ها  طراحی و به نمایش گذاشته است. تعدادی از قدیمی ترین اسناد صنعت بانکداری کشور نیز در این موزه در معرض دید هموطنان هنر دوست قرار گرفته است.

 موزه بانک تجارت واقع در ضلع شرقی میدان امام خمینی تهران ساختمان قدیم بانک شاهی است که پس از آن به نام بانک بازرگانی سابق یکی از 12 بانک تشکیل دهنده بانک تجارت شناخته می‌ شود. این ساختمان و اثر تاریخی در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا مربوط به دوره قاجار بوده و تنها میراث ارزشمند باقی‌مانده از بافت تاریخی میدان توپخانه قدیم است که دارای طراحی ویژه بوده و استفاده از عناصر تزیینی معماری ایران، همانند کاسه‌سازی در نیم‌گنبد سردر ورودی، کاشیکاری و گچبری را می‌توان از ویژگی‌های آن بر شمرد.

گالری موزه بانک تجارت طی روزهای شنبه سوم تا دوشنبه پنجم اسفند به مدت سه روز دیگر از ساعت 14تا 16پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.