به گزارش اکونا پرس،

متن پیام بدین شرح است:

بِسم الرّبِ الشُهدا
ولاتحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیل ِاللّهِ امواتا ًبَل احیاءُ عندَربِّهِم یُرزَقون

شهادت مرتبه‌ای است که اوج کمال انسانیت نامیده می‌شود و رهروان این طریق با گذشتن از نفسانیات و شکستن قالب‌های تنگ تعلقات دنیوی گام در دنیایی می گذارند که جز مقربان درگاه الهی و عارفان و سالکان طریق توحید بدان راه ندارند. شهادت راهی است پر رمز و راز که فقط آن‌هایی که از قید علایق دنیوی می‌گسلند می‌توانند آن را تجربه کنند و طعم آن را بچشند.

در مکتب شهیدان ما و سلوک پدران و مادران آن‌ها اشاراتی نهفته است که هنوز بعد از چهار دهه مخاطبان عام و خاص را به حیرت وا می دارد. صحنه هایی که در کمتر جنگی می‌توان مشابه آن را دید؛ صحنه‌ای چون پسرانی که در آغوش پدر در یک سنگر واحد جان می سپارند، قصه حضور چند باره یک جانباز با دست و پای قطع شده در خط مقدم نبرد و یا صحنه بدرقه کردن همزمان همسر و 4 فرزند توسط مادر دریا دل آن‌ها، در زمره اتفاقات معنادار و نادری است که باید چشم‌ها را شست و جور دیگر آن‌ها را دید.

زندگی شهیدان همچون کتابی است درس‌آموز که پایانی بر حکمت‌ها و عبرت‌های آن نیست. هر کسی با هر خط فکری و عقیدتی می‌تواند از آن درس‌ها بگیرد و زندگی هر شهید به تنهایی می‌تواند راهگشای مسیری نو برای زندگی یکایک ما باشد.

بر ما واجب است به رسم حق‌شناسی در برابر شهداء و ایثارگران و تسلی دل درد کشیده پدران و مادران بزرگوار آن‌ها، پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌هایی باشیم که شهداء برای حفظ آن از شیرین‌ترین و عزیرترین ودیعه الهی، یعنی جان خود گذشتند. تاریخ این مرز و بوم هیچگاه ایثار شهداء را فراموش نخواهد کرد و تاریخ به احترام آن‎‌ها ایستاده و کلاه ارادت از سر بر می‌دارد.

بر خود واجب می‌دانم 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء و سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیادشهید و امور ایثارگران را گرامی داشته و امیدوارم در سایه عنایت شهیدان و وجود پربرکت پدران و مادران ایشان بتوانیم رهرو شایسته مکتب آنان باشیم.