به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با دکتر علی لاریجانی گزارشی از اقدامات کارکنان نظام بانکی به ویژه در روزهای شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به درگذشت تعداد قابل توجهی از همکاران پس از درگیری با ویروس کرونا، مشکلات ایجاد شده ناشی از این بیماری در شبکه بانکی را تشریح کرد.

حسین زاده همچنین به تسهیلات در نظر گرفته شده برای صاحبان صنایع و مشاغل با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از استماع این گزارش گفت: من قدردان زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور هستم. 

دکتر علی لاریجانی با اظهار همدردی و  تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از کارکنان خدوم‌ شبکه بانکی کشور  بر اثر ویروس کرونا در جریان روند خدمت به مردم‌،  برای آنان رحمت واسعه و برای خانواده هایشان از خداوند متعال، خواستار صبر و شکیبایی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات بانک‌ ملی‌ ایران‌ و دیگر بانک‌های کشور در ارائه گسترده خدمات الکترونیک به مردم، افزود: توسعه این گونه خدمات، باعث کاهش مراجعات حضوری به شعب و پایین آمدن حجم ترددهای غیرضروری در شهرها می شود و گامی موثر در  قطع چرخه انتقال این این ویروس به حساب می آید. 

لاریجانی در این دیدار همچنین توصیه های لازم را به نظام بانکی برای مراعات هرچه بیشتر  وضعیت صاحبان کسب و کار و امهال در بازپرداخت وام های آنان مطابق ضوابط جدید و مشکلات مالی ناشی از بحران کرونا ارائه کرد.