به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تلیکانی با اشاره به اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: اعتقاد قلبی به قرض‌الحسنه داریم و معتقدیم بانک مهر ایران به‌عنوان بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور می‌تواند پشتیبان انسان‌های محروم و کم‌برخوردار باشد. هنگامی که اتفاقی مانند سیل رخ می‌دهد، ابتدا خود همکاران پیشگام کمک به سیل‌زدگان می‌شوند. بانک نیز بخشی از هزینه‌هایی مانند تبلیغات را کاهش داده و برای کمک به سیل‌زدگان صرف می‌کند.
وی در ادامه افزود: کمک بلاعوض برای ساخت بیمارستان روانپزشکی ایران نیز یکی از اقداماتی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود اجرا کرده است. همچنین ساخت مدرسه در مناطق محروم و زلزله‌زده نیز با همین نگرش انجام شده و یکی از برنامه‌های ما این است که در صورت دریافت اجازه مجمع عمومی بانک، جرایم تأخیر پرداخت اقساط را در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه کنیم.
تلیکانی که عضو ناظر هیئت مدیره بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز هست، در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه ابراز کرد: یکی از شاخص‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چابکی آن است. هنگامی که سازمانی چابک باشد، تصمیم‌گیری و اجرا نیز سریع‌تر انجام می‌شود. جوان بودن نیروهای بانک نیز انگیزه مدیران بانک را برای تسریع در تصمیم‌گیری و به نتیجه رساندن آن افزایش می‌دهد. یکی از چیزهایی که باید برای آن تصمیم می‌گرفتیم کاهش زمان اجرای درخواست افراد در شعبه و گام بعدی بی‌نیاز کردن آنان از دریافت خدمات حضوری بود.
وی ادامه داد: در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات دریافت کرده‌اند و پیش بینی می کنیم امسال نیز بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از توام های قرض الحسنه بانک استفاده کنند. فضای شعب بانک و تعداد کارکنان آن پاسخگوی این حجم بالای کار نیست، در نتیجه راهی به غیر از گسترش بانکداری الکترونیک نداشته و در همین راستا نیاز بود تا بسترهای زیرساختی آن را آماده و سامانه‌های جدید را وارد بانک کنیم و همچنین لازم بود سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود را ارتقا دهیم. این کاری زمان‌بر و هزینه‌بر بود که در دو سال ابتدایی مأموریت دکتر اکبری به‌عنوان مدیرعامل بانک انجام شد و امروز شاهدیم که موفقیت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

 

۲ سال کار تحقیقاتی برای راه‌اندازی سامانه میعاد
 

این کارشناس مسائل بانکی با اذعان به اینکه شاید هدف‌گذاری اولیه ما مبتنی بر حذف کامل کاغذ نبود، تصریح کرد: با این حال، به نقطه‌ای رسیدیم که برای کاهش حضور افراد در شعب باید کاغذ را حذف می‌کردیم. سامانه میعاد به همین علت راه‌اندازی‌ شد که برای آن بیش از دو سال کار تحقیقاتی انجام شد. خوشبختانه امروزه این سامانه در سراسر ایران فعال است و مزایای متعددی از جمله افزایش سرعت انجام کارها، کاهش زمان حضور مشتری در شعبه، افزایش دسترسی کارمندان شعبه به اطلاعات برای و... را با خود به همراه داشته است.
وی در رابطه با اشاره به دیگر سامانه راه‌اندازی شده در حوزه بانکداری الکترونیک از سوی بانک مهر ایران، گفت: سامانه غدیر را نیز راه‌اندازی کردیم که با استفاده از آن رؤسای شعب مختلف می‌توانند وضعیت شعبه خود را با سایر شعب بانک مقایسه کنند و فاصله خود را از اهداف تعیین شده بسنجند. یعنی با این کار یک رقابت واقعی و مثبت بین شعب مختلف بانک ایجاد شده است. اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه بانکداری الکترونیک یکی از بانک‌های قدرتمند کشور محسوب می‌شود و هر طرحی را هم که بانک مرکزی در این حوزه آغاز می‌کند، ما داوطلبانه پیشگام اجرای آن می‌شویم.