به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، پیرو درج خبری در پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران مبنی بر کسر اقساط تسهیلات قرض الحسنه برخی از مشتریان،این بانک جوابیه ای را به شرح زیر برای پایگاه خبری یاد شده ارسال کرد:

 

مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران

موضوع: جوابیه

 

باسلام و احترام؛

پیرو درج خبری با عنوان « بانک کشاورزی مصوبه عدم کسر اقساط وام ازدواج را اجرا نکرد» و بازنشرآن در صفحه اینستاگرام آن پایگاه خبری، خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون و به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج این پاسخ اقدام فرمایند.

1- بانک  کشاورزی در اجرای قوانین و بخشنامه های ابلاغی  پیشاهنگ و پیشگام و مجری مصوبه های قانونی است و در زمینه وصول مطالبات، سیاست همراهی و مدارا با مشتریان را محور فعالیت های خود در این حوزه قرار داده است.

2- بر اساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعویق اقساط قرض الحسنه مشتریان به مدت سه ماه این موضوع در دستور کار بانک کشاورزی قرار گرفته و دستور العمل های مربوطه به مدیریت های شعب بانک در استان ها ابلاغ شده است.

3- اقساط کسر شده صرفا مربوط به آن دسته از مشتریانی است که گزینه دستور پرداخت (Standing order) حساب را فعال کرده اند و در تاریخ مقرر و بدون حضور در شعب، اقساط تسهیلات آنان کسر شده است.

4- بدیهی است بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،مبلغ کسر شده اقساط به حساب این دسته از مشتریان باز گردانده خواهد شد.