به گزارش اکونا پرس،

مشتریان، سهامداران و همکاران محترم

با آرزوی سلامتی برای تمام افراد جامعه ، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و کشورمان، ضمن ادای احترام به قربانیان این بیماری و بزرگداشت جان‌باختگان نظام بانکی، با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی فردی و اجتماعی، بانکداران شما در بانک خاورمیانه با عمل به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا و رعایت حداکثری توصیه‌های بهداشتی به خدمت‌رسانی ادامه داده و به منظور مراقبت از کارکنان و مراجعان موارد ایمنی را انجام می‌دهند.

خدمات ما برای تسهیلات گیرندگان
 ما با توجه کامل و احساس مسئولیت اجتماعی در قبال کسب و کارهایی که بدلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند تلاش می‌کنیم در تامین مالی سرمایه در گردش آنها کمک کرده و در قالب بخشنامه‌های بانک مرکزی شرایط بازپرداخت تسهیلات را متعادل کنیم.
بانک خاورمیانه به عنوان یکی از بانک‌های عامل اعطای تسهیلات ویژه در قالب مصوبه‌های ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده از بحران کرونا آماده دریافت درخواست‌های مشتریان محترم برای استفاده از این امکان است.
در مورد تسهیلات قرض‌الحسنه نیز با توجه به دستورالعمل‌های بانک مرکزی مهلت‌های قانونی امهال تسهیلات را برای مشتریان در نظر می‌گیریم.
تلاش می‌کنیم روش‌های مبادله وجوه بین‌المللی را تقویت کرده و مسیرها را فعال نگه داریم.

خدمات  به سپرده‌گذاران
خدمات آنلاین از طریق موبایل بانک (برای مشتریان حقیقی و حقوقی) و بانکداری باز (برای مشتریان حقوقی) پاسخگوی ۹۰ درصد مراجعات مشتریان به بانک است.
امکان افزایش سقف جابجایی وجه از طریق خدمات آنلاین برای مشتریان فراهم  و محدودیت‌های انتقال وجه بیشتر از سقف را برای شرکت‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها رفع کرده‌ایم.
زمان اعتبار کارت‌های بانکی را ۳ ماه تمدید و سقف برداشت نقدی با کارت خاورمیانه از خودپردازهای بانک خاورمیانه تا ۵ میلیون ریال در شبانه روز افزایش داده‌ایم.
با توجه به ارائه اکثر خدمات بانکی به صورت آنلاین و از طریق اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک به مشتریان محترم توصیه می‌شود تا حد امکان به شعب بانک مراجعه نفرمایند و از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند.
با توجه به این که اسکناس و چک پول یکی از عوامل انتشار ویروس است اکیدا توصیه می‌شود هنگام خرید از پایانه فروش یا پرداخت اینترنتی استفاده نمایید.
هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش لطفا رعایت نکات ایمنی را رعایت فرمایید.

اقدام‌های ایمنی برای کارکنان و مشتریان
ما در بانک خاورمیانه پروتکل بهداشتی برای کارپردازان بانک تعریف کرده و ارائه خدمات سیار به مشتریان را توسعه داده‌ایم. همچنین سرعت پاسخگویی به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی مشتریان را افزایش داده‌ایم.
- از ابتدای اعلام وزارت بهداشت کارگروه بحران کرونا در بانک خاورمیانه تشکیل شده است و به صورت مستمر با پایش شرایط و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و بانک مرکزی نسبت به کنترل موارد ایمنی و بهداشتی و ارائه دستورالعمل اقدام می‌کند.
- شعب بانک و اداره‌های ستادی ضمن رعایت استانداردهای بهداشتی، به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند و مواد ضدعفونی کننده هنگام ورود در اختیار مشتریان و مراجعان محترم قرار می‌گیرد.
- تا اطلاع ثانوی حضور همکاران بانک به صورت چرخشی خواهد بود و سایر همکاران به صورت دورکاری فعالیت خواهند داشت.
- هنگام ورود همکاران و مشتریان به اداره‌های ستادی و شعب تب‌سنجی انجام و در صورت مشاهده تب بالا از ورود افراد جلوگیری می‌شود.
- از کارکنان بانک تست آلودگی ویروسی گرفته شده و در صورت آلودگی همکاران ۳ هفته در قرنطینه قرار می‌گیرند.
- ماموریت‌ها و سفرهای همکاران تا عادی شدن شرایط جامعه لغو شده است.
- برگزاری جلسه‌های حضوری لغو و جلسه‌ها به صورت ویدیو کنفرانس تشکیل می‌شود.

ما در بانک خاورمیانه به قول سهراب سپهری معتقدیم:  «تا شقایق هست زندگی باید کرد» و امیدواریم با همکاری همه افراد جامعه و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی ـ بهداشتی به زودی شاهد کاهش آمار ابتلا و بازگشت شرایط جامعه به حالت عادی باشیم. ما به عنوان یک بانک شرکتی در این شرایط سخت اقتصادی در کنار تمامی ذینفعانمان خواهیم ماند و حداکثر تلاش خود برای حمایت از کسب و کارها را انجام خواهیم داد.
خواهشمندیم، به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از انتقال بیماری لطفا جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوید.