به گزارش اکونا پرس،

سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه رونمایی از این دو کتاب اظهار داشت: مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون، فعالیت‌های مناسبی را در راستای توسعه دانش بانکی و تخصصی هم به لحاظ کمی و به لحاظ کیفی میان همکاران داشته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه و رویکرد مدیرعامل و اعضا هیات مدیره بانک توسعه تعاون به فعالیت‌های علمی و پژوهشی بر پایه سرمایه‌گذاری می‌باشد دراین‌ارتباط افزود: سازمان‌های دانش‌محور از پیشروترین سازمان‌ها محسوب می‌شوند که با به‌کارگیری تکنیک‌ها و روش‌های جدید و مبتنی بر پژوهش و دانش روز، سعی در ارتقاء سطح کارکنان خود رادارند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بر بهره‌مندی لازم از ظرفیت‌های انسانی متخصص و باتجربه پرسنل بانک به‌عنوان مدرس دوره‌های آموزشی تأکید کرد.

کریم میرزا خانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش گفت: یکی از اهداف مطرح‌شده در مرکز آموزش و پژوهش بسترسازی و کوشش در مسیر ساماندهی و مدیریت دانش سازمانی می‌باشد. بر این اساس یکی از استراتژی‌های رسیدن به یک چنین اهدافی; حمایت، تدوین، تولید و چاپ منابع، محتواها، فیلم‌ها و کتاب‌های آموزشی کاربردی از راهبردهای مرکز آموزش و پژوهش در یک سال گذشته بوده است.

میرزاخانی هدف از تولید و چاپ کتاب راهنمای گشایش اسنادی را تولید یک راهنمای آموزشی و شعبه محور به‌منظور فراهم ساختن فرصت یادگیری و آموزش همکاران در واحدهای ارزی در شعب و مدیریت شعب دانست و همچنین هدف از تولید کتاب سرمایه فکری را حمایت از آثار همکاران و مدیریت دانش در بانک و اهتمام به رویکرد فرهنگ‌سازی برای مشهودتر نمودن ابعاد پنهان دارایی‌های سازمان دانست.

گفتنی است مؤلف کتاب راهنمای گشایش اسنادی مهدیه ابراهیمی این کتاب را در هفت بخش و گام‌به‌گام نگاشته است و مراحل تشکیل پرونده اعتبار اسنادی، تنظیم متن پیام سوئیفت، واریز تسویه اعتبار، آشنایی با اسناد حمل، نحوه رفع تعهد در سامانه رفع تعهد ارزی ازجمله سرفصل‌های این کتاب می‌باشد.

همچنین مؤلفین کتاب سرمایه فکری، مریم والی زاده و وحید والی زاده این کتاب را در چهارفصل به رشته تحریر درآورده‌اند و مفهوم شناسی سرمایه فکری، اندازه‌گیری سرمایه فکری، گزارش‌گیری سرمایه فکری و حسابرسی سرمایه فکری ازجمله سرفصل‌های این کتاب می‌باشند.