به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در این نشست ابتدا محمدرضا خسروی، مدیر حسابرسی و کنترل داخلی بیمه دانا طی سخنانی، ضمن تبریک تصویب "تشکل کارگروه حسابرسی داخلی صنعت بیمه"، از کلیه کسانی که در این راه همکاری و تلاش کردند تشکر کرد و با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل اعضای این تشکل به منظور رسیدن به اهداف پیش بینی شده، تثبیت و تحکیم جایگاه حسابرسی داخلی در صنعت بیمه ، انتخاب دبیر کارگروه با هدف تدوین، طبقه بندی، نگهداری و انتقال اخبار و اطلاعات به اعضای تشکل را مورد تاکید قرار داد و خواستار یکسان‌سازی و به روز‌رسانی چک لیست‌های رسیدگی، برنامه رسیدگی و گزارشگری و دیگر اولویت‌های کاری کارگروه شد .

با توجه به تصویب تشکل و راه اندازی کارگروه حسابرسی داخلی در سندیکای بیمه‌گران و تایید این امر از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در ادامه روند حرکت رو به جلو از تیر ماه سال جاری، کارگروه حسابرسان داخلی صنعت بیمه فعالیت حرفه ای خود را آغاز می‌کند. بهمین منظور اهداف و اولویت‌های اولیه و اصلی کارگروه (شامل: تدوین و یکسان‌سازی چک‌لیست‌ها، بررسی استقرار کنترل‌های داخلی، طراحی و نصب نرم افزار حسابرسی، موضوع آموزش مستمر همکاران و ...( مورد تاکید اعضاء حاضر قرار گرفت .

با توجه به اهمیت وجود کارگروه تخصصی حسابرسی داخلی و امکان ایجاد هماهنگی با بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران برای در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز کارگروه برای برگزاری سمینار‌های آموزشی و تخصصی جهت تثبیت و ارتقاء جایگاه حسابرسی داخلی در صنعت بیمه، استفاده از ظرفیت‌های موجود مورد تاکید قرار گرفت .

اعضای این تشکل در نشست هم‌اندیشی خود، ضمن مذاکره در خصوص تهیه، تدوین و یکسان‌سازی چک لیست‌های رسیدگی، همچنین بر ارائه دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و کاربردی لازم برای تقویت دانش و اطلاعات اعضا، مشارکت فعالانه و استفاده از اطلاعات و انتقال اخبار از طریق شبکه های اجتماعی تاکید کردند .

گفتنی است: در این نشست اعضای حاضر هرکدام به صورت جداگانه نظرات و پیشنهادات خود را در باره نحوه عملکرد کارگروه، چگونگی مشارکت اعضا، بومی‌سازی اطلاعات واحد‌ها، نظارت هوشمند بر عملکرد‌ها، رعایت دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها، اصلاح ساختار سیستم و بهبود عملکرد آن و نیز ارائه آموزش‌های کاربردی به اعضا بیان کردند .