به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت پنج هزار میلیارد تسهیلات این بانک به بخش‌های گوناگون اقتصادی استان در سال ۹۸ خبر داد.

حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در حاشیه نشست مشترک هم‌اندیشی وزیر امور اقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران به خبرنگاران گفت: بانک توسعه تعاون طی سال گذشته به میزان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان، تعاونگران و بخش‌های گوناگون اقتصادی پرداخت‌نموده است که از این میزان، سهم استان مازندران پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بابیان هدف‌گذاری تسهیلات استان در سال پیش رو به میزان شش هزار میلیارد ریال گفت: مطمئناً تسهیلات پرداختی بانک در پایان سال جاری از این سطح بالاتر هم خواهد رفت که به میزان تقاضا و تشکیل پرونده‌های مربوط به طرح‌های ملی و همچنین تسهیلات عمومی در شعب استان و سیستم اعتبار دهی بانک ارتباط دارد.

مهدیان با اشاره به این که رویکرد بانک توسعه تعاون به بخش‌های اقتصادی استان مازندران نگاه توسعه‌ای است در ادامه گفت: این بانک در همه شهرستان‌های استان شعبه دارد و مطابق پراکندگی استان به لحاظ جمعیتی و مراکز صنعتی و کشاورزی و دسترسی عموم اهالی مازندران به شعب بانک توسعه تعاون بسیار مناسب است.

وی با بررسی مزیت‌ها و پتانسیل استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و دسترسی سریع استان به بازارهای اقتصادی در ادامه گفت: بانک توسعه تعاون با رویکردی هوشمندانه و با پیش‌بینی محصولات و خدمات بانکی، سبد متنوعی از خدمات قابل‌ارائه برای رسته‌های گوناگون اقتصادی مهیا نموده است و مشتریان و تعاونگران می‌توانند نیازهای بانکی و مالی خود را از این سبد تأمین نمایند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین حضور این بانک در طرح‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زایی دولت را مطرح نمود و افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در چهار مرحله به‌پیش رفته است و بانک مهیای اجرای مرحله پنجم طرح نیز می‌باشد. ضمن آنکه تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز با همکاری و تعامل بانک با دستگاه‌های بخشی در حال انجام است و همچنین تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بانک در حمایت از تعاونی‌های بهداشتی و درمانی، تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، تعاونی‌های زنان در جریان است. 

پرداخت تسهیلات به ذینفعان نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بنیاد شهید نیز کماکان در زمره اقدامات بانک توسعه تعاون است که درمجموع می‌توان گفت بانک از تمامی امکانات و داشته‌های خود برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی استفاده می‌کند و در استان مازندران نیز با توجه به ویژگی‌های ممتاز استان این مسئله مهم‌تر جلوه می‌کند.

وی تفاهم‌نامه منعقده بانک توسعه تعاون با صندوق نوآوری و شکوفایی را از فرصت‌های مهمی تلقی نموده که بانک در اختیار شرکت‌های نسل جدید قرار می‌دهد و در همین زمینه گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور تأثیرات مستقیمی در افزایش بهره‌وری عوامل تولید و نیز بازار سازی برای بخش‌های اقتصادی داشته است و شرکت‌هایی که با این هدف تشکیل‌شده‌اند مطابق تفاهم‌نامه بانک و از طریق معرفی‌نامه صندوق، از خدمات تسهیلاتی بانک بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است نشست هم‌اندیشی وزیر امور اقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران با حضور مدیران عامل بانک‌های دولتی، معاونان و روسای سازمان‌های تابعه این وزارتخانه صبح و عصر امروز در بابلسر برگزار شد.

وزیر اقتصاد را در این نشست علاوه بر مدیران عامل بانک‌های دولتی، رئیس‌کل بیمه مرکزی، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس‌کل گمرک، معاون امور بانکی و شرکت‌های دولتی و معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی همراهی می‌کنند.