به گزارش اکونا پرس،

این خدمت صرفا مختص مشتریان بانک مهر ایران نیست و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. بانک مهر ایران نیز کارمزدی بابت انجام این مراحل از افراد دریافت نمی‌کند و تنها کارمزد متعارف احراز هویت سجام اخذ می‌شود.
پیش از انجام احراز هویت آنلاین باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد رهگیری را دریافت کرده باشید. همچنین نیاز است که دارای کارت ملی هوشمند بوده یا رسید ثبت‌نام کارت ملی را در اختیار و به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام نیز دسترسی داشته باشید.
افرادی که دارای این شرایط هستند، می‌توانند از طریق همراه بانک مهر ایران یا از طریق این لینک اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. در مرحله بعد کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد می‌کنید و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای شما می‌رسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خودتان طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ به‌طوری که جمله‌ای را که برای شما نمایش داده می‌شود، می‌خوانید.
پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک می‌رسد. از صحت آنها مطمئن شوید و گزینه تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی می‌شود و می‌توانید کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانک‌های عضو شتاب پرداخت کنید.
در ادامه صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده می‌شود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت شما در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.