به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از رادیو اقتصاد، «محمد حسن علمداری» افزود: افرادی که یونیت‌های صندوق‌های زمین و مسکن را خریداری می‌کنند در سود واقعی پروژه‌ها شریک هستند.
وی اظهارداشت: تعدادی از این صندوق ها را بانک به کمک شرکت تامین سرمایه بانک مسکن راه اندازی کرد اما به دلیل مشکلاتی که از باب نوع فعالیت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کرده بودند، متوقف شد که مجدد در شرف راه اندازی و مرحله اخذ مجوزها قرار دارند.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: هر پروژه احداث مسکونی که اتفاق می‌افتد افرادی که از صندوق زمین و مسکن یونیت خریداری می‌کنند به عنوان سهامداران پروژه‌ها معرفی می شوندو به میزانی که افراد سهام خریداری می‌کنند در احداث و سود پروژه سهیم هستند.
وی افزود: اگر بخواهند در پایان پروژه واحدی خریداری کنند به میزان سهامی که دارند می توانند به عنوان خریدار واحد محسوب شوند یا اینکه سهام را بفروشند و سود اخذ کنند.
علمداری تصریح کرد: مهمترین مزیت این صندوق‌های اینکه چون از بازار سرمایه تامین مالی می‌شوند دیگر نگرانی در روند احداث واحدها، تکمیل و واگذاری آن ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: دغدغه‌های که اکنون بین سازنده و خریدار واحدهای مسکونی در کشور وجود دارد از این طریق رفع می‌شود ضمن اینکه هرکسی هم سرمایه گذاری می‌کند در ارزش واقعی پروژه‌ها سهیم خواهد ‌شد.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت 10: 10 به مدت 45 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

  •