به گزارش اکونا پرس،

شهرام بخشا ،رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون طی جلسه ویژه‌ای به‌منظور اهدای چند دستگاه کامپیوتر این بانک به انجمن نابینایان ایران اظهار داشت: حمایت از توان یابان و مناسب‌سازی خدمات بانکی برای این عزیزان ازجمله محورهای مهم بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

بخشا با اشاره به این‌که حضور دستگاه‌های تخصصی و حمایتی نظیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی، از مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی در حمایت از رشد و توسعه استعدادهای فردی و اجتماعی عزیزان توان یاب نمی‌کاهد در همین رابطه گفت: نهادهای مسئول، تلاش و اهتمام زیادی برای رفع مشکلات و ساماندهی عزیزان توان یاب به اجرا درمی‌آورند و شایسته است سایر دستگاه‌های اجرایی نیز دقت و اهتمام کافی برای حمایت از این اقشار را داشته باشند.

وی ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز جهت ارائه خدمات بانکی و اجتماعی را درگرو همکاری‌های دستگاه‌ها با انجمن‌های تخصصی و تشکل‌های مردم‌نهاد دانست و ابراز داشت: یکی از مهمترین راهبردهای بانک توسعه تعاون، بهینه نمودن شرایط استفاده نابینایان عزیز در شعب منتخب بانک است.

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون افزود: در گام بعدی سامانه‌های الکترونیک بانک از قبیل موبایل بانک، اینترنت بانک و سایت پورتال اصلی بانک برای استفاده کم‌بینایان و نابینایان مناسب‌سازی می‌شود که در این فرآیند نقش انجمن نابینایان ایران بسیار حائز اهمیت است.

بخشا با اشاره به اهدای تعدادی دستگاه‌های کامپیوتر اداری به انجمن نابینایان گفت: این انجمن خدمات شایسته و قابل‌تقدیری به توان یابان ارائه می‌دهد و با حسن نظر و تدبیر مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک، این دستگاه‌ها به انجمن اهدا گردیده است و حمایت از این انجمن، حمایت از توان یابان است.

علی‌اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران در این جلسه اظهار داشت: توان یابان و نابینایان حائز استعدادهای فوق‌العاده‌ای هستند که در صورت حمایت و فراهم بودن شرایط، همگام با افراد جامعه، قادر به ارائه خدمات و فعالیت‌های ارزنده‌ای درصحنه‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری و ورزشی می‌باشند.

منصور شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران نیز خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در زمره دستگاه‌های اجرایی می‌باشد که نسبت به اقشار جامعه احساس مسئولیت نموده و همکاری بانک با انجمن نابینایان و تشکل‌های تخصصی و حمایت مادی و معنوی از توان‌یابان، نتایج و برکات زیادی به همراه خواهد داشت.