به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، مدیرعامل بانک گردشگری در این گردهمایی وجود حراست در نظام بانکی را ضروری خواند و گفت: امروزه به دلیل سرعت و شتاب تغییرات، رسالت واحدهای حراستی و امنیتی نیز متناسب با این تغییرات به ویژه در نظام بانکی کشور از گذشته سنگین تر شده است.

مرتضی خامی، حراست را مشاوری امین برای مدیران و کارکنان دانست و افزود: امنیت و سلامت به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای بشر، زیربنای رشد فردی و اجتماعی است و تلاش برای تامین امنیت جزء دغدغه های اصلی به حساب می آید.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر به دلیل نقش مهم حراست ها می طلبد که مسئولان حراست نیز با وحدت رویه و یک انسجام داخلی هدفمند در مسیر موفقیت نظام بانکی، تکالیف و دستورالعمل های بانک مرکزی و و ظرفیت سازی برای بهبود اوضاع اقتصادی هموطنان خود تلاش کنند.

خامی، حراست ها را بازوی اجرایی و جزء لاینفک بانک ها خواند و گفت: ایجاد امنیت در حوزه سرمایه انسانی و زمینه‌سازی تحقق بهره‌وری در بانک ها از وظایف حراست ها محسوب می شود و این مهم در بانک گردشگری محقق شده است.

وی تصریح کرد: حراست ها برای نیل به اهداف مجموعه خود به سلامت درونی و بیرونی سازمان از هر جهت نیازمند هستند تا با دقت زیاد علاوه بر جلوگیری از نفوذ آفت ها به داخل سیستم و تشخیص و شناخت آفت های درونی، زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم آورند.

خامی یکی از مزیت های بانک گردشگری را وجود حراست مستقل با داشتن نقشی فعال ذکر کرد و افزود: حراست بانک همراه و همگام با هیات مدیره در حل مشکلات کمک بسیار موثری داشته و دارد.

بر اساس این گزارش، مدیر اداره حراست بانک ها و موسسات پولی غیربانکی نیز دراین گردهمایی با تشکر از بانک گردشگری بابت میزبانی، بر لزوم هماهنگی بین بانک های خصوصی  برای حل مشکلات و پیگیری موارد از مراجع بالادستی تاکید کرد.

سعید پورطولابی افزود: اتخاذ تصمیمات و مشارکت جمعی در حل مسایل روز بانک ها مانند مباحث ارزی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: مدیران و کارکنان حراست باید به علوم روز تجهیز شوند تا بتوانند با تحلیل های صحیح، دقیق و به موقع، ضمن شناسایی آسیب های احتمالی ، زمینه ساز امنیت در نظام بانکی کشور باشند.