به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: وی تصریح کرد: اگر یک سازمان منابع انسانی خوبی داشته باشد، سازمانی قوی و موفق خواهد بود، علیرغم اینکه سایر منابع آن قوی نباشد. بنابراین بایستی به نیروی انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
شیری با مرور تئوری های مطرح روز دنیا تأکید کرد که همه توجه‌ های ما به نیروی انسانی بانک درراستای مدل ها و تئوری های روز دنیا و باورهای دینی ما است. باید بتوانیم استعدادهای بالقوه نیروی انسانی بانک را به بالفعل برسانیم و استعدادهای مجموعه‌ نیروی انسانی را شکوفا کرده و هرکس را جای و پست‌ مناسب خود قرار دهیم.
وی افزود: برای اینکه بخواهیم سازمان تعالی‌محور داشته باشیم باید به نیروی انسانی خود در بانک توجه کرده و مدیران آینده خود را پرورش دهیم. هدف ما در انتخاب مدیران میانی این است که آن‌ها را برای مدیریت‌های عالیه آینده بانک آماده کنیم.
مدیرعامل پست‌بانک ایران با اشاره به شفافیت‌سازی همه‌ امور خاطرنشان ساخت: براین مبنا روش کار را در انتخاب مدیران عوض کرده و برای ۱۴ پست معاونت بانک فراخوانی را در قالب قوانین و مقررات مهیا نمودیم تا همه بتوانند در آن شرکت نمایند.
وی اضافه کرد: در همین راستا ۱۰۵ نفر از همکاران از سراسر کشور اعلام آمادگی کردند و پس از بررسی‌ها و رقابت تنگاتنگ و سالم، ۱۷نفر آن ها انتخاب شدند و اکنون برای انتخاب نهایی خودشان را آماده می‌کنند.
شیری گفت: دوره‌ی آموزشی عالی و ویژه‌ای برای منتخبین با بهره‌گیری از اساتید برجسته‌ی دانشگاهی و مدیران ارشد حوزه‌های مختلف بانک برگزار می‌کنیم که بیشتر مباحث مدیریتی را مدنظر قرار دادیم. در واقع این افراد خود را برای پذیرش مسئولیت آماده کرده‌اند تا از تجارب و توانمندی‌های آن‌ها استفاده نماییم.
وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران و منتخبین در این فراخوان و تأکید براینکه همه‌ شرکت‌کنندگان حائز رتبه هستند اعلام کرد: بانک جانشین‌پروری را بدون شک تجربه می کند و همه برای پیشبرد اهداف عالیه بانکمان تلاش می کنیم.
شیری افزود: این حرکت ادامه دار است و تداوم آن به همت منتخبین بستگی دارد که چقدر بتوانند از توان مسئولیت‌های واگذار شده برآیند. درواقع موفقیت شما دوام و بقای این طرح را تقویت خواهد کرد.
وی درپایان از مدرسین این دوره‌ی آموزشی درخواست کرد که با توجه به محدودیت زمانی، هرآنچه که فکر می‌کنند باید بیان شود را به عنوان عصاره برای آموزش این مجموعه ارائه نمایند.
همچنین احمدعلی اشتری رییس اداره‌کل آموزش و تحقیقات در ابتدای این مراسم به تشریح مشخصات بسته‌ی آموزشی دوره‌های مربوطه و عناوین آن پرداخت و گفت: عناوین دوره‌ها شامل: مدیریت و رهبری، برنامه‌ریزی استراتژیک، امور نظارتی و حفاظتی، کنترل‌های داخلی، سیاست‌ها و ضوابط اعتباری، تحلیل مالی بانک و قوانین مالی و محاسباتی، اداری و پشتیبانی و سامانه‌های کاربردی بانک است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط استادان برجسته دانشگاهی و مدیران ارشد بانک انجام می‌شود.
گفتنی است: دوره‌ی مذکور طی روزهای بیست‌و‌یکم لغایت بیست‌و ششم تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و سپس منتخبین برای گزینش نهایی به کانون ارزیابی مدیران وزات ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی می‌شوند.