به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی این بانک اظهار کرد: بانک مهر ایران اقدامات شایسته‌ای را برای توانمندسازی هموطنانمان در مناطق محروم انجام داده که بیمه بازسازی و تجهیز نزدیک به ۵۰۰ هزار خانه روستایی درمقابل حوادث و بلایای طبیعی یکی از این اقدامات است.

دکتر اکبری بیان داشت: وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و خسارت‌های ناشی از آن در نقاط مختلف کشور تلنگری برای توجه به ضرورت بیمه، به‌ویژه در مناطق روستایی است.

وی افزود: وقوع زلزله‌های مختلف مانند زلزله کرمانشاه تجربه تلخی بود تا ضرورت توجه به آینده‌نگری در مقابل حوادث و بلایای طبیعی برای جبران خسارت‌های ناشی از آن زیر ذره‌بین قرار گیرد؛ همچنین وقوع سیل در بیش از ۲۰ استان کشور بار دیگر ضرورت توجه به این امر را به عنوان جایگزینی برای افسوس و رنج بعد از حادثه نشان داد.

مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن تأکید بر اهمیت بیمه تصریح کرد: بیمه کالایی اجتماعی محسوب می‌شود که نقشی مهم و غیر قابل انکار در تسریع و تسهیل جبران خسارت‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله دارد، اما متأسفانه به دلایل مختلف کمتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که بانک مهر ایران و ماهیت خدمات آن، کمک‌رسانی به اقشار متوسط و ضعیف جامعه و توانمندسازی پایدار آن‌ها است، مأموریت و مسئولیت اجتماعی آن نیز باید در راستای تقویت معیشت اقشار ضعیف جامعه باشد.

دکتر اکبری افزود: در همین راستا، بانک مهر ایران برای اولین بار در کشور با هدف تسریع و تسهیل جبران خسارت‌های ناشی از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در روستاهای کشور، توجه خود را بر روی بیمه حوادث خانه‌های روستایی معطوف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بلایای طبیعی، آسیب‌های وارد شده به افراد، مثل یک کوه عظیم یخی است که قسمت اعظم آن زیر آب قرار دارد و دیده نمی‌شود؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده به هنگام وقوع یک حادثه مانند سیل و زلزله، دولت و نهادهای وابسته در گام اول به دنبال رفع نیازهای اولیه اقشار آسیب‌دیده و تأمین سلامت، خوراک، پوشاک و اسکان موقت آن‌ها است و مسائل مربوط به اقدامات زیرساختی از جمله احداث و بازسازی منازل هموطنان در گام‌های بعدی قرار می‌گیرد که معمولاً با وقفه چند ماهه و پس از تأمین مایحتاج ضروری اولیه آسیب‌دیدگان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: به همین دلیل بانک مهر ایران با توجه به اینکه بیمه خانه‌های روستایی به‌عنوان راهکاری برای مدیریت بحران و مُسکنی برای کاهش دردهای ناشی از حوادث طبیعی است، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به بیمه نزدیک به ۵۰۰ هزار خانه روستایی ۳ استان کمتر برخوردار کشور کرد تا همزمان با گام اول دولت و نهادهای مربوطه برای تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم، گام دوم نیز با هدف کاهش آلام و فشارهای روانی ناشی از حادثه همزمان برداشته شود.

مدیرعامل بانک مهر ایران تأکید کرد: در این برنامه، بانک تمام روستاهای استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام را تحت پوشش بیمه حوادث و بلایای طبیعی قرار داده است.

وی افزود: در این طرح، علاوه بر ساختمان مسکونی، اثاث منزل روستاییان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.