به گزارش اکونا پرس،
به نقل ازروابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک موفق شده تا با اتخاذ سیاست‌ها و روش‌های صحیح مدیریت منابع، مطالبات غیرجاری خود را برای سه سال متوالی حول و حوش یک درصد نگاه دارد. این مطالبات اکنون به کمتر از نیم درصد رسیده است.
نسبت مطالبات غیرجاری به منابع در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۶ تنها ۱.۱ درصد بوده که در سال‌های بعد با سیر نزولی، حتی از این عدد نیز کمتر می‌شود. این نسبت در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌ترتیب یک و ۰.۷۵ درصد بوده و اکنون کمتر از نیم درصد است.
یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث شده بانک مهر ایران موفق شود به تعداد قابل توجهی از مشتریان خود تسهیلات اعطا کند، پایین بودن نسبت مطالبات غیرجاری این بانک است. تعداد مشتریانی که از این بانک در طول سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند، سیر صعودی قابل توجهی داشته که آن را باید ناشی از افزایش منابع و در عین حال پایین نگاه داشتن نسبت مطالبات غیرجاری دانست.
توفیق بانک مهر ایران در پایین نگاه داشتن نسبت مطالبات غیرجاری را باید در دو حوزه ارزیابی کرد؛ نخست عملکرد خود بانک و دیگری رفتار اعتباری مشتریان این بانک. عمده بانک‌ها ترجیح می‌دهند برای اعطای حجم مشخصی از منابع خود، به جای سر و کار داشتن با تعداد زیادی از دریافت‌کنندگان تسهیلات خرد و به تبع آن شمار بالای ضامن‌های این افراد که موجب به‌کارگیری ظرفیت نیروی انسانی شعب است، با تعداد کمی از تسهیلات‌گیرندگان کلان سر و کار داشته باشند تا به یک معنا زحمت کمتری را به جان خریده باشند.
این در حالی است که بانک مهر ایران اتفاقاً هدف خود را اعطای تسهیلات خرد قرض‌الحسنه به اقشار کمتر برخوردار جامعه تعریف کرده است. گواه این مدعا نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلاتی است که در سال ۱۳۹۸ از سوی این بانک اعطا شده و بیش از ۸۸ درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.