به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین بانک توسعه صادرات ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک توسعه صادرات ایران به شرکت های دانش بنیان اعم از فعالین عرصه صادراتی کشور، تکمیل کنندگان زنجیره صادراتی و فعالیت هایی که به هر نحو مانع خروج ارز از کشور می شوند، تسهیلات با نرخ ترجیحی پرداخت می کند.
سید حسین حسینیان در آستانه هفته دولت ضمن اعلام این خبر، افزود: این تسهیلات که از محل منابع تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک تامین شده با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف تعدیل نرخ سود، با نرخ حداکثر 12 درصد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان واجد شرایط که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می شوند می توانند در دو بخش تامین مالی طرح و سرمایه در گردش مورد نیاز از تسهیلات یاد شده بهره مند شوند.
به گفته رئیس اداره کل صادرات کالای بانک توسعه صادرات ایران، به منظور ارایه تضامین برای پوشش تسهیلات یاد شده، علاوه بر وثائق رایج در سیستم بانکی، ضمانت نامه تمامی صندوق های پژوهش و فناوری مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به عنوان وثیقه با اولویت یک مورد پذیرش بانک قرار می گیرد.
حسینیان از شرکت های دانش بنیان دعوت کرد ضمن مراجعه به سایت بانک به نشانی www.edbi.ir و بررسی شرایط، برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده به یکی از شعب بانک در تهران و یا مرکز استان ها در سراسر کشور مراجعه نمایند.