به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پیش بینی می­شود این طرح توسعه­ای که موضوع آن تولید بلوکات گازی، پانل و ملات خشک است، تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
حسین حسین­پور با اشاره به ظرفیت­های اقتصادی استان گفت: استان آذربایجان شرقی با داشتن شهرک­های تولیدی و صنعتی متعدد، همجواری با بازار کشورهای آذربایجان، ارمنستان و نزدیکی با کشورهای ترکیه و عراق، بعنوان یکی از قطب­های صنعتی کشور در زمینه پتروشیمی، کفش و چرم، فولاد، فرش، محصولات غذایی و خشکبار محسوب می­شود.
وی در ادامه با ذکر این نکته که شعبه تبریز بانک توسعه صادرات به 90 درصد صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی خدمات و تسهیلات ارائه داده است، گفت: این شعبه توانسته در راستای هدف­گذاری­های بانک توسعه صادرات در خصوص حمایت از صادرات غیرنفتی، کمک به شرکت­های دانش­بنیان، گسترش خدمات فنی و مهندسی و مبادلات تجاری با سایرکشورها دستاوردهای مهمی کسب کند.
رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران افزود: این بانک در راستای تحقق سیاست های "سال جهش تولید" نسبت به تامین مالی چندین پروژه اشتغالزایی ازجمله تامین مالی طرح توسعه­ای شرکت خاک چینی ایران با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 100 نفر، طرح توسعه حمل ونقل شرکت آناتا، طرح توسعه­ای دیسپاچینگ شرکت برق منطقه­ای آذربایجان شرقی، طرح احداث هتل اهراب و کمک به واحدهای آسیب دیده در شرایط سخت اقتصادی برای بازگشت به چرخه تولید اقدام کرده است.
حسین پور در ادامه عملکرد هشت ساله ارزی و ریالی شعبه تبریز را تشریح کرد و گفت: این بانک از سال 1392 تا پایان مرداد ماه سال جاری بالغ بر 1200 فقره تسهیلات در بخش تامین مالی سرمایه در گردش برای حمایت از تولید داخلی و صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی، جمعا به مبلغ 29.251 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران، گفت: این شعبه آمادگی کامل برای اعطای تسهیلات و اعتبارات صادراتی، ارائه خدمات مشاوره­ای به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور و نیز ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت­های دانش بنیان صادراتی را دارد.