به گزارش اکونا پرس،
به نقل ازروابط عمومی بانک مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلان اقتصاد کشور مد نظر بانک مهر ایران قرار داشته و در این راستا گام‌های محکمی برداشته شده، بیان کرد: بانک مهر ایران با نهادهای حمایتی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده و از ابتدای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۲۴هزار و ۱۷۳ فقره به مددجویان کمیته امداد، ۷۷هزار و ۵۴۱ فقره در قالب همکاری با بنیاد برکت، ۲۲هزار و ۴۵۴ فقره در قالب همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ۱۴هزار و ۹۲۳ فقره تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۴۳۶ فقره به مددجویان سازمان بهزیستی و ۱۴۰۰ فقره به شرکت‌های دانش‌بنیان و در قالب همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
اکبری در همین رابطه افزود: این تسهیلات که مجموعا به ۴۴۸هزار و ۹۲۷ فقره می‌رسد، در راستای حمایت از تولید داخلی پرداخت شده که ارزش آن تقریباً به ۴۱هزار میلیارد ریال می‌رسد.
مدیرعامل بانک مهر ایران درباره عملکرد بانک در یک سال اخیر نیز گفت: این بانک موفق شده از ابتدای شهریور سال ۱۳۹۸ تا ابتدای شهریور سال جاری، ۱۵۱هزار میلیارد ریال منابع جذب کند که باعث رشد تقریباً ۷۳درصدی منابع این بانک شده است. اکنون مانده منابع بانک مهر ایران به ۳۶۰هزار میلیارد ریال می‌رسد.
وی خبر داد: تعداد تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران در مدت یاد شده به بیش از ۲.۵ میلیون فقره رسیده و مبلغ ۲۷۱هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود. در همین مدت تقریباً یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر به جمع مشتریان بانک مهر ایران اضافه شدند و اکنون تعداد مشتریان بانک به ۹ میلیون نفر رسیده است.
اکبری یادآوری کرد: افزایش تعداد تسهیلات پرداختی در حال صورت گرفته که مطالبات غیرجاری بانک مهر ایران همچنان زیر یک درصد است.