به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، بیشتر کارمندان تمایل دارند که با توجه به سهم خود در موفقیت های سازمان در زمان بازنشستگی یا بازخریدی از مزایای ویژه ای برخوردار باشند.

شرکت بیمه سامان سالهاست محصولی را طراحی و به بازار عرضه کرده است که به وسیله آن علاوه بر این که پس از بازنشستگی/بازخریدی منابع قابل توجهی به صورت یک جا یا مستمری در اختیار افراد قرار می گیرد، کارفرما نیز نسبت به پرداخت سنوات بازنشستگی کارکنان اطمینان خاطر خواهد داشت.

دکتر شیما آرا معاونت فنی بیمه های زندگی شرکت با بیان این مطلب گفت: این طرح که از آن با عنوان بیمه بازنشستگی تکمیلی یا بیمه سنوات بازنشستگی یاد می شود، دوران بازنشستگی که با کاهش شدید درآمد رو به روست را به یکی از پر درآمدترین دوران زندگی تبدیل خواهد کرد.
وی افزود: طبیعی است که در دوران بازنشستگی علاوه بر کاهش درآمد، هزینه ها نیز افزایش می یابد و تامین مالی در این دوران همواره یکی از بزرگترین دغدغه های کارکنان بوده و هست.
آرا ادامه داد: طرح بیمه سنوات بازنشستگی بیمه سامان مزایای مناسبی را بابت دوران اشتغال و پس از آن در اختیار کارفرمایان و کارکنان قرار می دهد.
معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با بیان این که در این طرح، کارفرما می تواند سالانه معادل یک ماه حقوق سال کارکنان را بابت حق سنوات به شرکت بیمه پرداخت کند، افزود: در ازای آن بیمه گر متعهد می شود سنوات پرسنل را همواره بر اساس آخرین حقوق، محاسبه و در صورت بازنشستگی یا منفک شدن کارکنان به هر دلیل، به کارفرما پرداخت کند.
آرا خاطرنشان کرد: علاوه بر تعهد تامین اصل سنوات، بیمه گر متعهد است با سرمایه گذاری مطلوب منابع حاصل از سنوات، سود مشارکت مازاد بر اصل سنوات را نیز به حساب ذخایر سنوات هر ساله محاسبه و آن را در حساب کارفرما منظور کند.
معاونت فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با اشاره به این که منابع اصل سنوات و سود مازاد حاصل از سرمایه گذاری در اختیار کارفرماست، ادامه داد: کارفرما در صورت تمایل می تواند از این منابع طی سال های بیمه ای، با نرخ بهره مناسب وام نیز دریافت کند.
به گفته وی، در این طرح علاوه بر اطمینان خاطر کارفرما از تضمین اصل سنوات و احتساب سود مازاد بر آن، کارکنان نیز طی دوره بیمه ای از پوشش خطر فوت معادل 18 برابر حق سنوات سالانه برخوردارند، در حالی که بابت آن وجهی مازاد بر سنوات سالانه پرداخت نمی کند.
او ادامه داد: به این ترتیب در طی دوران اشتغال و درآمدزایی سرپرست خانواده ، در صورت فقدان ایشان، خانواده متوفی از تامین مالی برخوردار است و در کنار آن کارکنان می توانند پوشش های تکمیلی حادثه و امراض خاص را نیز در صورت تمایل خریداری کنند.
معاونت فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با بیان این که بر اساس این طرح، با رسیدن افراد به سن بازنشستگی، به واسطه دوراندیشی کارفرما برای هر یک از آنها علاوه بر اصل سنوات، سود مازاد مطلوبی نیز تجمیع شده است که در صورت طولانی بودن دوران خدمت، مبلغ آن می تواند حتی از اصل سنوات نیز بیشتر باشد، تاکید کرد: این مبلغ در اختیار کارفرماست و می تواند مازاد بر سنوات را نیز به کارکنان پرداخت کند.
وی افزود: به این ترتیب و در زمان بازنشستگی، کارکنان می توانند مبلغ را به صورت یک جا دریافت کنند و یا مشمول دریافت مستمری از محل سرمایه سنوات خود شوند. این مبلغ کمک شایانی در کنار حقوق بازنشستگی، کمک قابل توجهی بابت رفع دغدغه مالی دوران کهنسالی بازنشستگان است.
آرا با اشاره به این که علاوه بر مزایای فوق امکان ارائه پوشش های تکمیلی دیگر مانند پوشش فوت در اثر حادثه تا 54 برابر حق مشارکت پرداختی، پوشش نقص عضو براثر حادثه تا 9 برابر حق بیمه حادثی و هزینه های امراض خاص مانند سرطان، سکته قلبی و مغزی، پیوند اعضای اصلی و ... نیز در این طرح قابل ارائه است، گفت:در واقع یکی از مزایای مهم بیمه سنوات بیمه سامان، امکان برنامه ریزی متناسب با شرایط کاری کارکنان است.
گفتنی است هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت بیمه سامان به آدرس www.si24.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 8943-021 تماس گرفته و یا به شعب و نمایندگی های مجاز بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه نمایند.