به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 98 با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس مجمع بانک برگزار شد. در این جلسه همچنین عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، اعضای هیأت مدیره بانک، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و نمایندگان اعضای مجمع بانک مسکن نیز حضور داشتند.

در بخشی از گزارش عملکرد بانک مسکن در سال مالی منتهی به اسفند 98 به موضوع خدمات الکترونیک این بانک پرداخته شد. بر اساس این گزارش تمام شعب بانک مسکن در حال حاضر به صورت برخط (آنلاین) به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند. تعداد دستگاه‌های خودپرداز این بانک در پایان سال مالی گذشته نیز یکهزار و 951 دستگاه عنوان شد.

همچنین تعداد دستگاه‌های POS فعال متعلق به بانک مسکن در سال مالی 98 پذیرندگان متعدد سراسر کشور واقع شده و مورد استفاده مشتریان بانکی دارنده کارت‌های متعلق به شبکه شتاب قرار می‌گیرد، 71 هزار و 675 دستگاه بوده است.

در این گزارش از رشد 13 درصدی کارت‌های بانکی صادر شده توسط بانک مسکن در سال مالی 98 نسبت به سال مالی 97 اخباری منتشر شد که نشان می‌دهد تعداد این کارت‌ها از 29 میلیون و 21 هزار و 907 فقره در سال 97 به 32 میلیون و 878 هزار و 384 میلیون فقره در پایان اسفند 98 رسیده است.

بر اساس گزارش خدمات بانکداری الکترونیک که در مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن ارائه شد، تعداد خطوط زمینی مخابراتی بانک مسکن در سال 98 به دو هزار و 480 واحد رسید و تعداد خطوط ارتباطی غیرزمینی نیز با رشد 0.2 درصدی به یک هزار و 210 واحد افزایش یافت.

همچنین بر اساس این گزارش تعداد وب‌کیوسک‌های متعلق به بانک مسکن در پایان سال مالی منتهی به اسفند 98 با یک درصد رشد نسبت به سال مالی 97 از 982 دستگاه به 993 دستگاه افزایش یافته است.

در گزارش ارائه شده به مجمع همچنین وضعیت پیشرفت طرح تحول دیجیتال بانک مسکن به طور خلاصه ارائه شد. بر اساس این گزارش، بانک مسکن برای تحقق تحول دیجیتال اکنون در مرحله ارزیابی بانک به لحاظ معیارهای تحول، امتیازدهی و تعیین سطح بلوغ دیجیتال بانک و نیز تحلیل معیارهای تحول دیجیتال در حوزه‌های فنی و غیرفنی قرار دارد.

در گام پیش رو نیز موضوع انتخاب فرصت‌های اولویت‌دار در کارگروه تحول دیجیتال، کمی‌سازی نتایج مورد انتظار از تحقق این فرصت‌ها، تحلیل عوامل بحرانی موفقیت در بهره‌گیری از فرصت‌ها و در نهایت تحلیل راهکارهای حل عوامل بحرانی موفقیت را در دستور کار دارد و طبق نقشه راه پیش‌بینی شده در این حوزه به پیش می‌رود.

  •