به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و با هدف تامین آب شرب برای مناطق روستایی در استان، با حضور جمعی از مسئولان بانک رفاه و مقامات استان سیستان و بلوچستان، تفاهم نامه اهدای 1200 تانکر آبرسانی 2 هزار لیتری برای روستاهای محروم این استان امضا شد. 
کمال نادعلی مدیر امور ناحیه دو بانک رفاه کارگران در این مراسم گفت: این استان تاکنون آنچنان که شایسته و بایسته است از مواهب سرمایه گذاری و حمایت اجتماعی برخوردار نشده است  و امیدواریم این اقدام بانک رفاه کارگران برای تسهیل شرایط زندگی هم میهنان این استان موثر واقع شود.
وی تصریح کرد: محرومیت زدایی و توسعه این استان از جمله اولویت های این بانک است و مدیر عامل بانک رفاه کارگران از آغازین روزهای جاری شدن سیلاب به عنوان اولین سفر استانی خود از این استان بازدید و اقدام به تخصیص اعتبارات و کمک های بلاعوض برای توسعه استان کرد. مشارکت در احداث دو بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی استان و اهدای تانکرهای آبرسانی از جمله این اقدامات بوده که امروز محقق شد.
بهرام فرهی رئیس اداره روابط عمومی بانک رفاه کارگران نیز در سخنانی اظهار داشت: این بانک در آغازین روزهای جاری شدن سیلاب در استان با تخصیص بودجه برای کمک به سیل زدگان به یاری هموطنان این استان شتافت.
وی افزود: بانک رفاه کارگران انتظار دارد این تانکرها در محل واقعی خود و به دستان افراد نیازمند استان برسد. بر این اساس با هماهنگی مدیریت بحران استان، تانکرهای اهدایی بانک را در بین افراد و ساکنان نیازمند توزیع می کنیم تا منشاء خیر و برکتی برای شهروندان استان شود.  
فرهی در ادامه تصریح کرد: منابع ریالی برای اقدامات اجتماعی و عام المنفعه از محل منابع قرض الحسنه بانک فراهم می شود. هر چه میزان این منابع بیشتر باشد، بانک توان بیشتری برای حمایت از مردم نیازمند و ایفای مسئولیت های اجتماعی خواهد داشت.
رئیس اداره روابط عمومی اظهار داشت: با فرهنگ سازی جمعی در زمینه انجام سنت حسنه قرض الحسنه پس‌انداز می توانیم اقدامات ارزنده تری انجام دهیم. همکاری استانداری و مدیریت بحران در این زمینه و تشویق هم استانی‌ها برای مشارکت در سپرده گذاری قرض الحسنه، می تواند در انجام چنین اقداماتی موثر واقع شود.
فرهی در ادامه به معرفی مرکز حمایت اجتماعی بانک و تشریح و تبیین وظایف آن پرداخت و خاطرنشان ساخت: بانک رفاه کارگران از طریق این مرکز به دنبال محرومیت زدایی از طریق کمک به تولید پایدار به ویژه در حوزه صنایع دستی و در مناطق محروم است.
گفتنی است، بانک رفاه کارگران در این راستا یک ماشین آب رسان مجهز به تانکر برای رساندن آب شرب به دست نیازمندان اختصاص داده است.