به گزارش اکونا پرس،

 در مراسم بهره‌برداری از مرحله‌ی نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری که روز پنجشنبه پانزدهم آبان‌ماه و در حضور رییس جمهور و وزرای نیرو و صمت نیز مدیرعامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس و به صورت مجازی برگزار شد ، یاری مدیر عامل این پروژه از نقش شبکه‌ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد 

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج‌فارس در مراسم بهره برداری از این طرح درباره تامین مالی پروژه گفت: این طرح بزرگ ملی با حمایت دولت و مشارکت بانک‌ها و آورده نقدی سهامداران به شرح زیر تامین منابع شده است: از طریق منابع ارزی صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن و کنسرسیوم بانکی با مسئولیت بانک تجارت و منابع ارزی بانک ایران و اروپا با عاملیت بانک پارسیان تاکنون 300 میلیون یورو در این بخش هزینه شده است. تسهیلات ریالی دریافتی از کنسرسیوم 9 بانک دولتی 1200 میلیارد تومان و تسهیلات ریالی بانک سپه، به‌عنوان سهامدار طرح از طریق شرکت‌های معدنی با مشارکت کنسرسیوم بانکی 100 میلیارد تومان بوده است. جمع آورده سهامداران تاکنون 6 هزار میلیارد تومان بوده و جمع هزینه‌ها در قطعه‌ای که امروز به افتتاح می‌رسد نیز 163 هزار میلیارد تومان است.

این مقام مسئول در پایان گفت: این طرح عظیم انتقال آب با مشارکت گسترده مهندسان، مشاوران و پیمانکاران داخلی و 194 شرکت سازنده داخلی از 15 استان کشور، پس از تلاش چندساله به بار نشست و میانگین اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه 16 هزار نفر است و در زمان بهره‌برداری قطعه‌ای که افتتاح خواهد شد، 12 هزار نفر مشغول کار خواهند شد.

گفتنی است پارسیان با حمایت از تامین مالی و سندیکایی پروژه از طریق کانون و شورای مشترک بانک‌ها، تضمین تسهیلات بخشی از تامین مالی پروژه به مقدار ۳۸ میلیون یورو و اعطای تسهیلات موردی تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال  در حمایت از این پروژه بزرگ را عهده دار شده و در عملیاتی شدن آن نقش موثری ایفا نمود.

بانک پارسیان با توجه بر اینکه تامین آب، همیشه یکی از موضوعات و چالش‌های اساسی کشور بوده و خواهد بود، تلاش کرده به موازات افزایش و تشدید خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی؛ در طرح‌های تامین آب در سه بخش «آشامیدنی، کشاورزی و صنعت»، حضور فعالی داشته باشد.