به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در مراسم انعقاد تفاهمنامه بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را یک حرکت ملی دانست و گفت: بانک تجارت حرکت در این مسیر را یک حرکت ملی می‌داند که خوشبختانه منافع بانک نیز در این نگاه ملی حفظ شده است.
دولت آبادی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها همواره در برنامه‌های اصلی بانک تجارت بوده است افزود: اعتقاد داریم که راهکار اقتصادی کشور در گرو رشد شرکت‌های دانش بنیان است و ما نیز با سایر مجموعه‌های فعال در این عرصه همراه خواهیم بود.
دولت‌آبادی در مورد بهینه‌سازی ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان گفت: به منظور تسهیل ارائه خدمات اعتباری مندرج در نفاهمنامه و سایر خدمات نوین بانکی کارشناسانی از مجموعه بانک تجارت در دفتر این بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر خواهند شد تا روند اعطای تسهیلات به لحاظ زمانی کوتاه شود.
 
دکتر وحدت: بانک تجارت عملکرد بهتری در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان داشته است
دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: نزدیک به دو سال است که سیستم بانکی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نقش ایفا می‌کند اما در شرایط کنونی نیازمند حرکت‌های جهش‌گونه هستیم.
وی با بیان اینکه بانک تجارت در بین بانک‌های دیگر عملکرد بهتری در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان داشته است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در هر حوزه‌ای مانند مواجهه با ویروس کرونا بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرده‌اند و از توانمندی‌های بالایی برخوردارند. امیدواریم با تدابیر بانک تجارت در ارائه سرویس‌های مختلف تا پایان سال جاری به دستاوردهای بالایی دست یابیم.
ذوالفقاری، معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی در تشریح جزییات این تفاهمنامه گفت: به منظور پاسخگویی به نیاز شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل فعالیت آنها در قالب زنجیره‌های تامین و کاهش نرخ تامین مالی مورد نیاز این شرکت‌ها، تفاهمنامه گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین برای شرکت‌های دانش بنیان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت منعقد شد. در چارچوب این خدمت از خرید محصولات، اقلام و مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌ها و همچنین فروش محصولات دانش بنیان حمایت می‌شود.
مدیر برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد عملکرد بانک تجارت از ابتدای سال جاری نیز گفت: در زمینه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و خرید دفتر کار عملکرد بانک تجارت مثبت بوده و 290 میلیارد تومان پرونده پرداخت شده و 326 میلیارد تومان نیز در دست اقدام دارد. بانک تجارت بانک اول در زمینه صدور ضمانت نامه و بانک دوم در زمینه ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است.
وی افزود: در بین شرکت‌های دانش بنیان نزدیک به 4 هزار شرکت داریم که می‌توانند از سیستم بانکی کشور تسهیلات دریافت کنند و سرویس‌های جدید و نوآورانه متناسب با نیاز شرکت‌ها که بسیاری از آنها در صندوق فعال هستند می‌توانند از طریق سیستم بانکی کشور نیز فعال شوند.