به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، تفاهم‌نامه جدید، در راستای امنیت روانی لازم برای مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌باشد که قبل از امضا این تفاهم‌نامه نیز، شرکت بیمه معلم با طرح فیروزه ای اقدامات قابل‌توجهی را در این زمینه به انجام رسانید. در همین زمینه این شرکت بیمه‌ای در نظر دارد، با همکاری نمایندگان بیمه معلم و مرکز رسیدگی به امور مساجد، طرحی جدید را اجرایی و عملیاتی کند.

این گزارش می‌افزاید، بر اساس این تفاهم‌نامه و بنابر تعامل دو جانبه شرکت بیمه معلم و مرکز رسیدگی به امور مساجد مقرر گردید، اقدامات لازم جهت پوشش بیمه‌ای مساجد در مناطق محروم صورت پذیرد. گفتنی است، گزارشی از میزان اتفاقات و خسارتهایی که در این 5 سال اخیر، بررسی و مشخص گردید : بیشترین حوادث در دو رشته بیمه آتش‌سوزی و بیمه مسئولیت اتفاق افتاده است .

و در واقع در طرح فیروزه‌ای که پیش از این عملیاتی شد، بیمه نامه‌ها تلفیقی از بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت می‌باشد. به گونه‌ای که اگر حادثه آتش سوزی اتفاق افتاد و یکی از اماکن آسیب دید، ساختمان و تجهیزاتش را پوشش دهد و چنانچه منجر به فوت و یا نقص عضو شود نیز، تحت پوشش بیمه می‌باشد. بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 10 هزار مسجد و اماکن متبرکه در سطح کشور تحت پوشش بیمه معلم قرار گرفته‌اند که بیش از 180 پرونده خسارتی بررسی و انجام شده است.

در سطح کشور بیش از 72 هزار مسجد فعال می‌باشد، که با ایجاد تعاملات دو سویه بیمه معلم و مرکز رسیدگی به امور مساجد، می توان از ظرفیتهای بیمه‌گری در هیات‌های مذهبی استفاده کرد.

 

  •