به گزارش اکونا پرس،

این سقف برای پرداخت‌ساز‌ها (اپلیکیشن‌های پرداخت غیر بانکی) تا ۳ میلیون تومان افزایش یافته است که در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی این سقف می‌تواند تا ۵ میلیون تومان نیز افزایش یاید.

بانک مرکزی همچنین از بانک‌ها درخواست کرده است؛ تاریخ انقضا کارت‌های بانکی، تا آخر امسال بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به مدت یک سال تمدید شود. در این بخشنامه همچنین سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به بیست میلیون ریال افزایش یافته است.

همچنین در این بخشنامه تاکید شده است بانک‌ها در فرآیندهای افتتاح حساب و اعطای تسهیلات تجدیدنظر کنند و فرم‌های مربوط به این ۲ موضوع قبلا توسط مشتری به صورت غیرحضوری تکمیل شود و آنان صرفا برای احراز هویت و با صرف کمترین زمان به شعب مراجعه کنند.

این تصمیمات به خاطر کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانک‌ها در موج سوم کرونا اتخاذ شده است و تا عادی شدن شرایط بهداشتی پابرجا خواهد ماند.  با توجه به روند صعودی و شروع موج سوم  بیماری کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، از مشتریان بانک‌ها تقاضا می‌شود جز در موارد بسیار ضروری از مراجعه به شعب بانک‌ها خودداری کنند و از خدمات غیرحضوری و آنلاین بانک‌ها استفاده نمایند.