به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، سال‌های دانشجویی دوران سرمایه‌گذاری بر روی خودشان است. این سرمایه‌گذاری در سال‌های پس از تحصیل و ورود به بازار کار به‌واسطه تخصصی که در سال‌های دانشجویی به‌دست آمده، بازدهی خود را نشان می‌دهد. دانشجویان معمولاً به‌طور تمام وقت مشغول به تحصیل هستند و در نتیجه، امکان داشتن شغل و درآمد را ندارند. به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر «روز دانشجو» خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک مهر ایران در حوزه دانشجویی و آموزش عالی را بررسی کردیم، در ادامه بخشی از آن را مطالعه می‌کنید.

دانشجویان زیر چتر حمایت بانک مهر ایران
مخارج دوران دانشجویی را معمولاً خانواده‌ها تأمین می‌کنند، اما بعضی از دانشجویان هستند که به مشاغل دانشجویی در دانشگاه‌ها روی می‌آورند یا به کارهای پاره‌وقت خارج از دانشگاه مشغول می‌شوند تا بتوانند از عهده مخارج خود برآیند.
تحصیل در دانشگاه حتی برای دانشجویان دوره روزانه هم رایگان نیست. تهیه کتاب‌های درسی و هزینه‌های رفت‌وآمد، بخش مهمی از فهرست هزینه‌های دوران دانشجویی است. هزینه‌های اقامت در خوابگاه، خوراک و همین‌طور تهیه بلیت برای رفت و برگشت به خانه نیز به فهرست هزینه‌های دانشجویانی اضافه می‌شود که در دانشگاه‌های شهرهای دیگر مشغول تحصیل هستند.
دوره‌های شبانه، غیرانتفاعی، علمی‌-کاربردی، پیام‌ نور و آزاد بر اساس رشته تحصیلی و نوع دانشگاه، هزینه بیشتری را به دانشجویان و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کنند. این هزینه‌ها گاهی آنقدر زیاد می‌شود که روی تصمیم آن‌ها برای ادامه تحصیل نیز، تأثیر می‌گذارد.
این در حالی است که درآمد بسیاری از دانشجویان و خانواده‌هایشان کفاف این هزینه‌ها را نمی‌دهد و راه‌حلی که بتواند با کمترین تأثیر بر وضعیت تحصیلی و علمی دانشجویان، هزینه‌های آن‌ها را در این دوران پوشش دهد، به‌سختی پیدا می‌شود.