به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی بانک دی، پیرو ابلاغ برنامه های عملیاتی سه ماهه سوم سال 1399 و به منظور بررسی عملکرد و نتایج دستیابی به اهداف تعیین شده، مجمع ارزیابی عملکرد شعب تهران با حضور دکتر برات کریمی، مدیرعامل، دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئت مدیره، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره، جمعی از مدیران ستادی و روسا و سرپرستان 17 شعبه تهران بانک دی در ستاد مرکزی این بانک برگزار شد.
بر اساس این گزارش، دکتر کریمی، مدیرعامل بانک دی در نخستین جلسه مجمع ارزیابی عملکرد شعب در سه ماهه سوم سال 1399 بر ارزش‌آفرینی برای ذینفعان از طریق جذب سپرده ارزان قیمت، کاهش مطالبات غیرجاری، ایجاد درآمدهای عملیاتی و حرکت به سوی سودآوری پایدار تاکید کرد.
کریمی، با اشاره به این که سودآور بودن یکی از مهم ترین شروط ادامه حیات بنگاه های اقتصادی است، گفت: بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ نه تنها باید زیان خود را از بین ببرد، بلکه باید بتواند با برنامه ریزی صحیح و بهره گیری مناسب از منابع و امکانات در مسیر سودآوری حرکت کند و کارکنان شعب که در خط مقدم بانک مشغول به فعالیت هستند، نقش مهمی در تحقق این هدف ایفا می کنند.
وی افزود: طی ماه های گذشته برنامه‌های بانک برای کاهش زیان انباشته، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش جذب منابع و کاهش کسری نقدینگی در کنار وصول مطالبات معوق و سررسید گذشته به نتایج مطلوبی رسیده و انتظار می رود شعب با پایبندی به برنامه های عملیاتی  و حرکت در مسیر اهداف کلان بانک در حفظ و تسریع این روند اهتمام ورزند.
مدیرعامل بانک دی با تاکید بر این که شعب بانک باید بر اقدامات درآمدزا و سودآور متمرکز شوند، افزود: شعب باید به تناسب تجهیز و تخصیص منابع توجه داشته باشند و بتوانند در شرایط اقتصادی کنونی با ارائه تسهیلات و خدمات مناسب از مشتریان و  فعالان اقتصادی حمایت کنند.
دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئت مدیره بانک دی نیز در این جلسه، تغییر رویکرد بانک از شیوه منابع محور و جایگزینی آن با شیوه های روزآمد بانکداری را برای دست یابی به سودآوری ضروری دانست و گفت: فناوری‌های دیجیتال با صرفه جویی در هزینه ها، فرصت‌هایی را فراهم می‌کنند تا سازمان در کسب ‌وکار خود تجدید نظر کند و تجارب بهتری برای مشتریان، کارکنان و ذینفعان ایجاد کند.
ارجمندی با تاکید بر این که جریان نقدینگی رگ حیاتی کسب وکارها محسوب می شود، افزود: اولین قدم برای اجتناب از شکست مالی در کسب وکار، درک دقیق جریان وجوه نقد و تاثیر آن بر کسب وکار است و انتظار می‌رود روسای شعب بانک با شناسایی اهرم های جریان نقدی بتوانند شکاف موجود در جریان وجوه نقد را تنظیم کرده و منابع مالی خود را تحکیم بخشند.
وی همچنین بر توجه به افزایش سهم درآمدهای کارمزدی از مجموع درآمدها، شفاف بودن اطلاعات، جانشین پروری، ارائه خدمات با کیفیت و اقدامات سودآور تاکید کرد.
در ادامه این جلسه، رحیم طاهری عضو هیئت مدیره بانک دی با بیان این که سودآوری، محور اصلی برنامه های بانک است، اظهار کرد: سند برنامه ریزی عملیاتی شعب بانک دی با هدف افزایش کارایی شعب مبتنی بر برنامه‌های عملیاتی و تمرکز بر افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع به منظور تسریع دستیابی به سودآوری تدوین و اجرایی شده است که بر اساس نتایج ارزیابی شعب تهران و شهرستان در دوره های پیشین می توان گفت به نتایج مطلوبی دست یافته ایم و انتظار می رود همکاران شعب با اهتمام مضاعف در راستای تحقق اهداف گام بردارند.
گفتنی است در این جلسه که با حضور روسا و سرپرستان 17 شعبه تهران برگزار شد شاخص‌های عملیاتی شعب در 5 حوزه استراتژیک شامل سهم بازار، سودآوری، مدیریت مصارف و مطالبات، ارتقای درآمدها و بانکداری الکترونیک، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای بهبود نتایج عملکردی در 3 ماهه چهارم سال 1399 به شعب ارائه شد.
همچنین در پایان این نشست از شعب نیاوران و سهروردی برای کسب رتبه اول و پنجم تحقق اهداف برنامه عملیاتی در سه ماهه سوم سال 1399 قدردانی شد.
 
❮❯