به گزارش اکونا پرس،

 شبکه ققنوس به عنوان تنها پلتفرم مبتنی بر فناوری بلاکچین در ایران و با هدف توسعه تکنولوژی، فرهنگ و آموزش در زمینه فناوری نوین دفتر کل توزیع شده، اقدام به برگزاری رویداد برنامه‌نویسی هکاتون ققنوس نموده است تا مسیر تسهیل تجاری‌سازی ایده های استارتاپی نوین را از این طریق فراهم نماید. این رویداد با انتخاب ۱۶ تیم در ۱۴ چالش اصلی، به مرحله نهایی رسیده و با معرفی سه تیم برتر در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۹ به کار خود پایان داد.
تیم بیمیچین از زمینه صنعت بیمه با ایده نوین بیمه بدنه خودرو همتا به همتا و جلب نظر داوران بعنوان یک چالش جذاب به مقام دوم این رویداد دست یافت. بنیان‌گذاران این استارت‌آپ هاینه کارخانه، ایمان ارسطو، مهسا نجفی و دکتر مهناز منطقی‌پور پژوهشگر پژوهشکده بیمه، از متخصصین حوزه فناوری‌های نوین و ایده‌پردازان صنعت هستند.
بیمیچین یک صندوق بیمه همتا به همتاست که بر مبنای تکنولوژی بلاکچین، تحلیل داده و پردازش تصویر به محاسبه حق بیمه منصفانه، ارزیابی خسارت شفاف می پردازد و به دنبال ایجاد سازوکارهای قانونی مرتبط با مدل‌های جدید بیمه‌گری، در پرداخت حق بیمه با رمز ارزهای دیجیتالی و مدل‌های جدید بیمه اتکایی در بیمه مرکزی می‌باشد. حق بیمه در بیمیچین براساس رفتار مشتری تعیین می‌شود و بیمه‌گذاران با رانندگی مطمئن از صندوق جایزه دریافت خواهند کرد. همچنین این صندوق برای جبران مازاد خسارت خود با شرکت‌های بیمه‌ای اتکایی می‌شود تا در صورت زیان صندوق بتواند خسارت بیمه‌گذاران را پرداخت نماید./پژوهشکده بیمه