به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه بعد از رفت و برگشت های مکرر لایحه تاسیس صندوق بیمه  همگانی حوادث طبیعی از راهروهای دولت تا صحن علنی مجلس و شورای نگهبان، این نهاد حمایتی از ابتدای سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رییس کل بیمه مرکزی از انتخاب هیات امنای صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و تدوین اساسنامه های آن خبر داد و اظهار داشت: با تنظیم و ابلاغ آیین نامه های مرتبط در مرحله نخست سی میلیون واحد مسکونی در برابر حوادث طبیعی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و در گام بعدی واحدهای تجاری نیز مشمول بیمه نامه حوادث طبیعی خواهند شد.

دکتر سلیمانی، گسترش فضای آرامش و کاهش دغدغه های مالی دولت و مردم را از اثرات مثبت راه اندازی این صندوق ارزیابی کرد و افزود: با تمهیدات پیش بینی شده نیمی از حق بیمه در قالب یارانه توسط دولت و نیم دیگر به صورت درج در قبوض برق از بیمه شدگان دریافت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای هموطنانی که از پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی بهره می برند معافیت های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

رییس شورای عالی بیمه تصریح کرد: بر اساس قانون در صورت بروز حوادثی نظیر سیل و زلزله  این صندوق دو هفته مهلت دارد تا خسارات آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی را پرداخت کند.

رییس کل بیمه مرکزی فعالیت این صندوق را یک نوع بیمه پایه حوادث ارزیابی کرد و از شهروندان دعوت کرد برای بهره گیری از خدمات تکمیلی حوادث از پوشش های متنوع  و مکمل که توسط شرکت های بیمه ارائه می شود نیز استفاده کنند.

دکتر غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود آمار ضریب نفوذ بیمه را نشانه توسعه یافتگی هر کشوری دانست و گفت: با راه اندازی این صندوق، ضریب نفوذ بیمه در ایران به سطح قابل قبول تری خواهد رسید.

وی در همین راستا از ضرورت پوشش بیمه اموال غیرمنقول تمامی نهادهای دولت در سال آینده خبر داد و گفت: با تحقق این امر و عملکرد صندوق بیمه کشاورزی دستیابی به اهداف صنعت بیمه در حوزه استاندارد سازی ضریب نفوذ بیمه دور از دسترس نخواهد بود.