به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در نشستی که مدیرعامل بانک مهر ایران با کارکنان این بانک در استان کرمانشاه داشت، گفت: طرح ابتکاری همیاران مهر به‌عنوان یک صدقه جاری و خیر ابدی و همچنین طرح کالاکارت با فلسفه فروش اقساطی اجناس با قیمت نقد و با هدف تامین مالی خرد برای نیازمندان، به‌عنوان دو طرح جدید و موفق در سیستم بانکی ایران برای ارائه به مجمع جهانی بانک‌های کشورهای اسلامی فرستاده شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ماهیت اسلامی این دو طرح، احتمال موفقیت و انتخاب این طرح‌ها توسط این مجمع بسیار زیاد است.
اکبری با اشاره به اهمیت بالای طرح همیاران مهر گفت: صدقه نزد مسلمانان بسیار ارزشمند است، اما اگر بتوانیم روشی ابداع کنیم که با یک بار صدقه دادن، بارها و بارها به دیگران کمک کرده و همواره از ثواب آن بهره ببریم، یقیناً ارزشمند خواهد بود. بانک مهر ایران با جلسات کارشناسی متعدد و با استفاده از عقد صلح هبه امکان استفاده از این نوع صدقه را ایجاد کرده است؛ به این صورت که با جمع‌آوری صدقات مردم در این طرح و پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و بازگشت اقساط آن به صندوق این طرح یک چرخه ابدی احسان و نیکوکاری به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: به‌تازگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از همین محل، پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۳۳هزار خانوار روستایی که از نعمت گازکشی و مناسب سازی منازل خود برخوردار نبودند، آغاز شده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: در حال حاضر قدرت خرید مردم پایین آمده و معمولاً کمتر کسی جهت خرید اجناس مورد نیاز خود به‌صورت نقدی اقدام می‌کند. از طرفی فروشنده‌ها نیز به دلیل نوسان قیمت‌ها و عدم اطمینان از بازگشت پول خود، تمایلی به استفاده از فروش اقساطی ندارند. بانک مهر ایران با توجه به ماهیت خدمت‌رسانی خود و با وساطت بین خریدار و فروشنده این امکان را ایجاد کرده که با پذیرش تعهد اقساط خریداران از طریق دریافت ضامن و پرداخت مبالغ زودتر از تجمیع اقساط به فروشندگان، تعامل لازم و خرید مورد نظر صورت گیرد.
وی این‌گونه ادامه داد: در این طرح هم فروشنده میزان فروش بیشتری خواهد داشت و هم خریدار اجناس مورد نظر خود را به‌صورت قسطی به قیمت نقد خرید می‌کند.
اکبری در پایان با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله بانک در میان مردم گفت: به برکت نام قرض‌الحسنه و تلاش همکاران در بانک توانسته‌ایم اعتماد مردم را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه جلب کنیم و به‌عنوان یک بانک خدمت‌رسان خدمات به‌روز و منطبق با اسلام را به ایشان ارائه کنیم. بانک مهر ایران یقیناً در چند سال آینده یکی از بزرگترین بانک‌های ایران است و این چشم‌انداز به لطف خدا و همت همکاران کاملاً دست‌یافتنی است.
در این نشست وکیل رئیس اداره کل اداره حوزه مدیریت، نجدی رئیس اداره کل امور استان‌ها و محمدی رئیس اداره کل حراست نیز حضور داشتند.