به گزارش اکونا پرس،

به نقل از صداوسیما، مسعود رحیمی اظهار داشت: از زمان آغاز پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی در شعب بانک ملی تاکنون 7 میلیون سکه پیش فروش شده و برآورد ما این است که با تزریق آنها به بازار، قیمت ها متعادل می شود.نخستین موعد سررسید سکه های پیش فروش شده یک ماهه ، 26 اردیبهشت است که با توجه به اینکه در آستانه نزدیک شدن به این موعد هستیم، همه سکه های پیش فروش شده تحویل بانک ملی شده است.

وی افزود: در سه روز نخست توزیع، بالغ بر یک میلیون سکه توزیع خواهیم کرد که حسب دستور رئیس بانک مرکزی بنا شد این توزیع حتی زودتر از 26 اردیبهشت ماه انجام شود و مردم می توانند سر موعد و حتی زودتر سکه خود را تحویل بگیرند.همانگونه که بانک مرکزی بارها اعلام کرده، ایفای تعهدات خود در قبال مردم مهمترین اصل است.

این مقام بانکی ادامه داد: از آنجا که نیاز است در قبال پیش فروش بتوانیم تعهدات خود را انجام دهیم و کیفیت بالای ضرب سکه را نیز حفظ کنیم، قرار شد از امروز به طور موقت پیش فروش سکه متوقف شود. مهمترین محدودیت ما انجام ضرب سکه است که بتوانیم سر موعد ضرب و تحویل مردم دهیم ضمن آنکه به نظر می رسد با ورود این تعداد سکه، بازار متعادل شود.

رحیمی گفت: از نظر موجودی طلای خام در خزانه بانک مرکزی هیچ محدودیتی نداریم و به میزان کافی طلا وجود دارد اما به هر حال بانک مرکزی به رصد بازار ادامه می دهد و در صورتی که نیاز به مداخله ببیند، چه از طریق حراجی و چه پیش فروش سکه بار دیگر اقدام خواهد کرد.بخش عمده حباب قیمتی موجود در بازار سکه نیز به نظر می رسد ناشی از هیجان های بازار است و معادلات اقتصادی در آن تاثیری ندارد.با توزیع زودتر از موعد سکه ها این پیام را به بازار می دهیم که بانک مرکزی به تعهد خود پایبند است.