به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، سیدقاسم نعمتی در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب بیمه دانا"ساماش" و پس از بازدید از بخش های مختلف این سامانه گفت: راه اندازی سامانه ساماش اقدام بسیار ارزشمندی است که در صنعت بیمه انجام شده است، این سامانه محصول کار فشرده یک گروه است و حجم کاری انجام شده، نشان دهنده آن است که اقدام بسیار مهمی در این راستا صورت گرفته است که مهمترین بخش آن حذف  اسناد کاغذی و انتقال آن به حوزه آی تی است.                          

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در ادامه افزود: در این بخش با توجه به امکانات موجود، دوستان و همکاران ما در این شرکت می‌‎توانند کنترل و نظارت بهتری بر حوزه اسناد درمانی داشته باشند.

  نعمتی گفت: از نکات مهم این اتفاق بزرگ می‌توان به حذف کاغذ، بحث تامین داده، مباحث پردازشی، و کاهش تقلب و تخلف اشاره کرد که در نهایت رضایت مندی مشتری را در پی خواهد داشت، چرا که همکاران می توانند نتایج به دست آمده را بر روی پرتال بارگذاری کنند تا مشتریان  بتوانند از روند کار از ابتدا تا انتها مطلع شوند که این امر ارتباط با مشتری را مکانیزه خواهدکرد.

  وی افزود: این فناوری جای رشد و ارتقای بیشتری خواهد داشت، زیرا از زیرساخت قوی برخوردار است و کار بسیار ارزنده‌ای به شمار می‌رود.

وی به پیشتاز بودن بیمه دانا در این زمینه اشاره کرد و گفت: به نظر من این کار می‌تواند در صنعت بیمه برای شرکت های دیگر تبدیل به الگو شود و از بیمه دانا در این زمینه الگوبرداری کنند تا به نوعی باعث ارتقای فناوری و اطلاعات صنعت بیمه شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در پاسخ به سوال روابط عموی بیمه دانا در ارتباط با چشم انداز این شرکت در بحث تحول بیمه دیجیتال گفت: جواب این سوال بسیار سخت است، به عبارتی اول شدن راحت، اما نگهداری این جایگاه بسیار سخت است، بیمه دانا در حال حاضر در حوزه فاوا اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که ادامه این راه به تداوم حمایت دکتر کاردگر و اعضای هیت مدیره بیمه دانا بستگی دارد که البته این حمایت ها تا به امروز تداوم داشته و در ادامه بستگی به میزان تلاشی دارد که در این حوزه توسط همکاران فاوا انجام می‌شود.

نعمتی تاکید کرد: اگر این اتفاقات خوشایند رخ دهد به نظر من بیمه دانا افق بسیار روشنی در حوزه فناوری اطلاعات خواهد داشت.