به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران در این راستا از 6 میلیون و 600 هزار  هزار حساب بانکی در روستاها به حدود 10میلیون حساب در این مناطق افزایش یافته است که بیانگر توسعه شمول مالی در روستاها و کاهش شکاف بین روستا و شهر است . 

دکتر شیری در خصوص خدمت رسانی در روستاها و مناطق کم برخودار در راستای رعایت عدالت اجتماعی در این مناطق گفت: هویت بخشی به باجه های پست بانک ایران در راستای توسعه عدالت اجتماعی در مناطق روستایی و عمل به تکالیف قانونی و رسالت تعیین شده ؛ الویت این بانک است.
مدیر عامل پست بانک ایران در ادامه با اشاره به دغدغه مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درخصوص هویت بخشی به باجه های روستایی گفت: با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقامات و ناظران پولی در سال 1399 بیش از 32درصد باجه های بانکی روستایی  پست بانک پروانه فعالیت صادر شد و اطلاعات مابقی باجه ها نیز در سامانه بانک مرکزی جهت دریافت مجوز بارگذاری شده اند که این امر اطمینان بخشی قابل قبول برای باجه ها را بدنبال داشته است. درحال حاضر خدمات باجه ها از 12خدمت در سال 1395 به 35 خدمت بانکی در سال 99 رسیده است که این مهم با توسعه و کارهای زیرساختی در سامانه بانکداری متمرکز بانک ایجاد شده است.
دکتر شیری با اشاره به تهیه، تدوین و ابلاغ اهداف کمی سال 1400 به واحدهای ستادی و اجرایی بانک گفت: این اولین سالی است که اهداف کمی سال 1400 در پایان سال گذشته تدوین و به واحدها ابلاغ شد که با شروع سالجاری تمامی واحدها براساس برنامه ها و اهداف تعیین شده نقشه راه دارند که گزارش های حاصله در این مدت کوتاه کاری در سالجاری نشان از حرکت مطلوب بانک دارد و نیاز به پیگیری های مستمر در راستای نهادینه شدن آن در بانک دارد.
مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به دستاوردهای بانک در سال 1399 افزود: در سال گذشته براساس سیاست های وزارت متبوع، برنامه اصلاح نظام مدیریت در بانک را مورد توجه قرار دادیم که به دستاوردهای مهمی در این راستا دست یافتیم.
دکتر شیری افزود: تمامی مجامع عادی، فوق العاده و عادی بطور فوق العاده پست بانک ایران از سال 1395 با همکاری بخش های مختلف مالی و حقوقی در سال 1399 ساماندهی و با تایید بانک مرکزی ج. ا. ایران به ثبت مراجع قانونی رسیده است.
وی در خصوص بحث خروج از ماده 141 قانون تجارت و سوددهی  پست بانک ایران تصریح کرد: این مهم از سال 1398 مورد توجه تیم مدیریت اجرایی و برنامه ریزی بانک قرار گرفت و در این راستا بحث سوددهی بانک را عملیاتی و سود واقعی برای سهامداران ایجاد کرده و به سرانجام مطلوبی در این خصوص دست یافتیم.
دکتر شیری اظهار داشت : سال 1399 برای سیستم بانکی کشور و پست بانک ایران سال ملال آور و سختی بود. در ابتدای سال گذشته ویروس کرونا وارد جهان و اقتصاد ملی شد که در این راستا پست بانک ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در مواجه با شرایط اقتصادی برای 7/1 میلیون نفر وام های معیشتی با نرخ ترجیهی پرداخت کرد. 
مدیرعامل بانک در ادامه عنوان کرد: در بخش سپرده ای، 96 درصد اهداف تعیین شده در سال 1399 محقق شد و با این درصد تحقق حمایت های ویژه ای از تولید و بخش مولد اقتصاد انجام شد. همچنین در بخش مطالبات معوق، 125 درصد، درآمدهای غیرمشاعی با 147 درصد و چک های وصولی نیز با 169 درصد اهداف تعیین شده، محقق و با این دستاورد مهم، جایگاه بانک در میان بانک های بازار سرمایه و بانک های دولتی ارتقاء یافت. 
شیری گفت: در بخش مطالبات معوق مدیریت مطلوبی اتفاق افتاد به گونه ای که در سال گذشته نسبت مطالبات را به 8/4درصد رساندیم که این شتاب کاهش مطالبات در بانک بی نظیر بود که این مهم در راستای بهبود کیفیت دارایی ها و بدهی ها بانک اتفاق افتاده است.
وی با توجه به تاکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تسهیلات دهی و نقش آفرینی در بخش IT و ICT تصریح کرد: اقدامات شایسته و زیربنایی مناسبی در سال 99 در راستای این مهم انجام شد که 54 درصد تسهیلات بانک مربوط به بخش خدمات و فناوری اطلاعات است. به گونه ای که پست بانک ایران در سال گذشته به 254هزار شخص حقوقی و حقیقی در حوزه های مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به خدمات جدید بانک شامل؛ سرویس درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) با قابلیت صوتی جهت استفاده نابینایان برای اولین بار درسطح کشور، راه اندازی مرحله نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سجام(سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت عنوان کرد: در یک ماهه اول اجرای طرح ،  بیش از 60 هزار ثبت نام سجامی در حوزه روستایی انجام شد که این مهم شروع بسیار خوبی برای برنامه های دولت محترم و همچنین کمک به ساماندهی مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی دارای سهام عدالت بوده است.. 
شیری با اشاره به کسب عنوان برترین بانک دولتی ایران گفت: حفظ این عنوان و جایگاه مهم تر از کسب رتبه است که ان شاالله در سالجاری و سالهای آتی این عنوان را حفظ کنیم.
مدیرعامل بانک در پایان ضمن قدردانی از توجه و حمایت های وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات  از پست بانک ایران و توجه ویژه ایشان به معیشت کارکنان تصریح کرد: از تلاش های جمعی همکاران ستادی، اجرایی، کارگزاران، قدردانی می نمایم و تحقق کامل برنامه پشتیبانی از تولید در پست بانک ایران سرلوحه برنامه های بانک خواهد بود..