به گزارش اکونا پرس،

حجت‌اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: برنامه‌های این بانک همواره با نگاهی ویژه به متقاضیان نهادهای حمایتی تدوین گردیده است و سهم نهادهای حمایتی در طرح‌های ملی اجرا شده توسط این بانک همواره قابل ملاحظه بوده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح اقتصادی مناطق محروم از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای بانکداری توسعه‌ای است و آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های پرداخت تسهیلات طرح‌های ملی به نحوی تهیه شده تا شرایط مناسبی جهت انجام عملیات اعتباری این بخش‌ها فراهم آید.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: رقم تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در طرح اشتغال پایدار روستایی در حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال می‌باشد که بیش از ۵۱۰۰ میلیارد ریال سهم متقاضیان نهادهای حمایتی بوده است و این رقم دلالت بر سهم ۲۰ درصدی نهادهای حمایتی در پرداختی‌های طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری دارد.

مهدیان خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون فراتر از رویکرد غالب بانکداری متعارف مبنی بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان دارای بنیه گسترده‌تر مالی عمل کرده است و علیرغم بهره‌مندی کمتر متقاضیان نهادهای حمایتی جهت ارائه مدارک و وثائق مورد نیاز تسهیلات، ترتیبی اتخاذ گردیده است با نهایت مراتب سهل‌گیری و همچنین راهنمایی و ارائه راهکار از سوی همکاران شعب، سهم این عزیزان در سبد تسهیلاتی طرح‌های ملی در سطح مساعدی محقق گردد.

مهدیان به همکاری‌های گسترده میان این بانک و کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهادهای مسئول و سیاست‌گزار اقشار حمایتی جامعه یاد نمود و ابراز امیدواری کرد با همکاری بانک و این سازمان‌ها در طرح‌های ملی، نتایج درخور و مناسبی در شاخص‌های اشتغال و تولید فراهم آید.