به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این بازدید، دو شریک تجاری در خصوص افزایش همکاری و تعامل به ویژه پیرامون سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای از جمله تامین مالی پروژه ساخت باتری شماره ۲ کک‌سازی، گفتگو و تبادل نظر کردند.
علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: جای خرسندی است که با تکیه‌بر توان و ظرفیت داخلی و تخصص مهندسین و جوانان کشور بار دیگر توانستیم ثابت کنیم که در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد، شکوفایی و رونق آن نیازی به کشورهای خارجی نداریم.
او با اشاره به اینکه یکی از این شرکت‌های پیشران در اقتصاد، شرکت ذوب‌آهن اصفهان است، افزود: این شرکت با مدیریت صحیح توانسته در این راه گام بردارد و به دستاوردهای ارزشمندی نیز نائل شود.
بلگوری از شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان شریک تجاری و استراتژیک بانک اقتصادنوین یاد کرد و گفت: ما نیز به توان و تخصص جوانان و مهندسین این مرزوبوم و نقش آن‌ها در رونق و شکوفایی اقتصادی کشور باور و اعتقاد راسخ داریم و به همین دلیل در کنار این شرکت به عنوان حامی و پشتیبان مالی گام برمی‌داریم.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که بتوانیم در کنار فعالان اقتصادی که به تولید ملی، خودکفایی ملی و خودباوری ملی اعتقاد دارند و از طرق مختلف به رونق اقتصادی کمک می‌کنند، باشیم. ما در گروه مالی بانک اقتصادنوین آمادگی داریم، از طریق طراحی ابزارها و راهکارهای نوین تامین مالی، نیازهای مالی پروژه‌های کلان و توسعه‌ای کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع کنیم.

بلگوری اظهار امیدواری کرد، با همت و عزمی که در مجموعه ذوب آهن وجود دارد، پروژه بازسازی باتری شماره 2 کک سازی در زمان پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد تا دستاورد دیگری در فهرست موفقیت‌های کشور در حوزه اقتصادی ثبت شود.
او در پایان گفت: این پروژه و سایر پروژه‌های شرکت ذوب آهن اصفهان این قابلیت را دارند که در ایجاد اشتغال، افزایش صادرات، ارز آوری و جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در جریان این بازدید گفت: ما از سه سال گذشته فصل جدیدی در همکاری را با بانک اقتصادنوین آغاز کردیم. امروز به نقطه مطلوبی در همکاری رسیده‌ایم و به جرأت می توان گفت بانک اقتصادنوین می‌تواند برای سایر بانک‌ها الگو باشد. سرعت عمل در پاسخ به نیازهای شرکت و شناخت کامل از شرایط تولید و نیاز شرکت از مزیت‌های ویژه این بانک است.

منصور یزدی زاده با اشاره به اینکه یکی از نیازهای ما تامین مالی پروژه دوباره‌سازی باتری شماره 2 کک سازی شرکت ذوب آهن بود، افزود: این پروژه به کمک بانک اقتصادنوین تامین مالی شد که این اقدام موجب کاهش هزینه‌های تمام‌شده، به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر شدن تولید، کاهش آلایندگی‌ها، کاهش واردات و همچنین کاهش وابستگی ارزی شرکت شد که کار بسیار ارزشمندی است.
او با بیان اینکه همه زیرساخت‌های دوباره‌سازی باتری شماره 2 کک سازی فراهم است، تاکید کرد: برآورد ما این است که این باتری با 1200 میلیارد تومان تامین مالی دوباره‌سازی شود. با اتمام این پروژه، ظرفیت تولید کک در این شرکت با افزایش 550 هزار تن، به 1.8 تا 1.9 میلیون تن بالغ می‌شود که کل نیاز شرکت ذوب آهن به کک برای تولید 3.6 میلیون تنی را فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پایان گفت: این همان زنجیره تامین مواد اولیه ذوب آهن است که امیدواریم در رابطه با تامین مالی تولید سنگ‌آهن و گندله هم بتوانیم با بانک اقتصادنوین همکاری خوبی داشته باشیم.