به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، کد دستوری *724# اولین مسیر ساده و در دسترس پیشنهادی شرکت پرداخت الکترونیک سامان است که به مردم کمک می‌کند تا با یک شماره‌گیری ساده، کمک‌های خود را به سوی «نذر آب» سرازیر کنند. البته برنامه‌های به‌روز و تکنولوژی‌های پرداختی طراحی‌شده در شرکت پرداخت الکترونیک سامان، همیشه چندین راه ساده را برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به سازمان هلال‌احمر در نظر می‌گیرد. یعنی مردم به غیر از این مسیر ساده هم می‌توانند از طریق اپلیکیشن ۷۲۴ در گزینه احسان، کمک‌های خود را مستقیم به  طرح «نذر آب» هلال احمر اهدا کنند.
سازمان هلال احمر کشور که در راستای اهداف تعیین شده سازمان صلیب‌سرخ جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در جهان از تابستان سال ۱۳۹۷ طرح نذر آب را در ایران راه‌اندازی کرده است، تابستان امسال توانست با کمک بی‌دریغ شرکت پرداخت الکترونیک سامان با ساده‌ترین مسیر، راه را برای دریافت کمک‌های مردمی برای کاهش بلایایی خشک‌سالی در مناطق جنوبی کشور از طریق کد دستوری *724# هموار کند.
به‌گفته مدیرعامل سازمان هلا‌احمر سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این طرح در نظر گرفته شد که هر سال با توسعه مناطق زیرپوشش طرح، نیروهای سازمان هلال‌احمر سعی می‌کنند کمی از اثرات جبران ناپذیر خشکسالی در کشور کم کنند.
محمدحسین قوسیان  ۱۵ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان را اصلی‌ترین نقاط تحت پوشش این طرح نام برد و ادامه داد: طرح نذر آب فقط تامین آب آشامیدنی نیست، بلکه در این طرح‌ها در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی برنامه‌ریزی شده است.تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی شامل ساخت و تجهیز تاسیسات آبی به منظور ایجاد دسترسی پایدار به آب شرب، شیرین سازی و قابل شرب کردن آب موجود در مناطق و لایروبی قنات‌ها و رودها از جمله اقدامات این طرح کشوری است.
او در ادامه با تشکر از همراهی همیشگی شرکت پرداخت الکترونیک سامان در هموار کردن مسیر جذب کمک‌های مردمی در بلایای طبیعی از مردم خواست که کمک‌های خود را تنها با شماره‌گیری *724# به سوی این طرح روانه کنند تا هر چه سریعتر اعضای جمعیت هلال‌احمر کشور بتوانند کمی از اثرات خشکسالی شدید پیش‌بینی شده در مناطق شهری و روستایی مناطق پیش‌بینی شده در طرح نذر آب کم کنند.
پیش از سخنان او هم، محمد نصیری رییس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به خدمات مداوم و بشردوستانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در راستای جذب ساده کمک‌های مردمی برای سازمان هلال‌احمر کشور باردیگر به کد دستوری و در دسترس *724# اشاره کرد و گفت: همراهی این شرکت در مسیر اقدامات بشردوستانه سازمان هلال‌احمر بسیار موثر بوده است چرا که نتایج بررسی کارشناس‌های ما نشان می‌دهد جذب کمک‌های خرد در برنامه‌ریزی‌های اجرایی سازمان بسیار موثر است و اهداف را خیلی ساده‌تر و البته سریع‌تر به نقطه مطلوب می‌رساند. کاری که شرکت پرداخت الکترونیک سامان با تعریف ساده‌ترین کدهای دستوری برای جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی راه‌اندازی کرده است.
او برای تکمیل گفته‌های خود از تقدیر سازمان داوطلبان هلال‌احمر از عملکرد خوب و مناسب شرکت پرداخت الکترونیک سامان در جمع‌آوری بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله و سیل، از طریق راهکارهای پرداخت #۷۲۴* و اپلیکیشن ۷۲۴  نام برد و ادامه داد: این شرکت از سال ۱۳۹۶ با فراهم آوردن مسیرهای ساده دریافت کمک‌های مردمی هلال‌احمر را برای پیشبرد اهداف خود و حذف و یا کاهش اثرات بلایایی طبیعی در سراسر کشور همراهی کرده است.
به گفته نصیری در آخرین نمونه این همراهی، اپلیکیشن ۷۲۴ با پیش‌بینی گزینه‌ای برای جذب کمک‌های مردمی در راستای حفظ سلامت مناطق محروم در دوران کرونا از امکان جذب کمک‌های خرد مردمی برای پیش‌بینی اقلام بهداشتی (دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده) در مناطق محروم خبر داد که البته هم‌چنان هم جاری و ساری است و امکان جذب کمک‌های بشردوستانه در آن مسیر وجود دارد.