به گزارش اکونا پرس،

به گزارش اداره کل روابط عمومی، آناهیتا امیر حسینی رییس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه با بیان اینکه بازنشستگان همکاران ما هستند و نگاه مجموعه به آنان این است که در داخل بانک حضور دارند ولی نوع ارتباط ما با این همکاران فرق دارد، گفت: این همکاران حقوقی از صندوق بازنشستگی کشوری یا تامین اجتماعی دریافت می کنند و وظیفه ما این است که به همکاران کمک کنیم تا بر اساس قوانین حداکثر حقوق خود را دریافت کنند. به عبارت دیگر بر اساس قوانینی که وجود دارد باید از این همکاران حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه همکاران بازنشسته سال 95 به بعد پست بانک به دلیل اینکه مطابق قوانین شبکه بانکی بازنشست شده اند ولی صندوق آنان همچنان صندوق بازنشستگی کشوری است، افزود: بر اساس قانون خدمات کشوری که برای بانک های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی آیین نامه های متفاوتی دارد، رفتار دوگانه ای با آنان شده است که موجب شده همکاران ما از لحاظ حقوقی در مقایسه با دستگاه های دیگر حقوق پایین تری داشته باشند و به همین دلیل مدیر عامل بانک شخصا موضوع را پیگیری می نمایند.

امیر حسینی با تاکید بر اینکه بانک برای احقاق حقوق و رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی در کنار همکاران ایستاده است، گفت: همچنین بانک با استفاده از ظرفیت های قانونی و بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سال 99 کشور که اجازه داده شد تا بازنشستگان هم از حقوق قانونی حق عایله مندی و اولاد استفاده کنند، از این قانون هم فراتر عمل کرده و پرداخت های رفاهی دیگری هم به همکاران بازنشسته انجام می شود و البته باتوجه به اینکه در قانون گفته شده 10درصد نسبت به سال قبل اضافه شود و چون این پایه در پست بانک وجود ندارد، هنوز با پرداختی با سایر بانک های دولتی فاصله داریم.

رییس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه با بیان اینکه با ساختن پایه های پرداختی، اجازه ظرفیت پرداختی را نسبت به سال قبل به وجود می آورد، تصریح کرد: 13 سال بن غیر نقدی همکاران بازنشسته 160 هزار تومان بود و با افزایش 100 درصدی در سال 99 آن را به رقم 300 هزار تومان افزایش دادیم این ظرفیت پایه مبنایی برای افزایش سال های بعد به وجود آید.

وی با اشاره به افزایش مبالغ پرداختی اعیاد و هفته بانکداری در سال جدید نسبت به سال گذشته، افزود: بانک به همکاران بازنشسته مانند شاغلین حق معیشت پرداخت می کند و برای سه ماهه دوم سال به پیشنهاد اداره کل سرمایه انسانی و رفاه و با تایید هیات مدیره برای اعیاد قربان و غدیر هر کدام 325 هزار تومان، هفته بانکداری 800 هزار تومان  برای بازنشستگان در نظرگرفته است و همچنین برای اولین بار کمک هزینه 500 هزار تومانی خرید لوازم تحریر به آنان پرداخت می شود.

امیرحسینی با اشاره به اینکه گروه بزرگی از بازنشستگان بانک در سال های گذشته تسهیلات مسکن کمتر از 50 میلیون تومان دریافت کرده اند، گفت: با تصویب هیات مدیره بانک برای این گروه از بازنشستگان تسهیلات مسکن 50 میلیون تومانی بدون تعویض وثیقه ملکی و در صورت نداشتن سند مالکیت در رهن بانک با معرفی دو ضامن پرداخت می شود. 

رییس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه افزود: برای کمک به همکاران بازنشسته برای دریافت این تسهیلات اقساط را تا سقف 80 سال افزایش داده ایم و بیمه هم با ما همکاری لازم را در این زمینه داشته است.

وی ادامه داد: همچنین همکار بازنشسته تا سقف 50 میلیون تومان می توانند از تسهیلات جعاله استفاده و ما به التفاوت این تسهیلات را دریافت کنند. 

امیرحسینی با تاکید بر اینکه بیمه تکمیلی همکارمان بازنشسته با شاغلین یکسان است، گفت: بیمه عمر گروهی 70 سال است ولی ما این سن را با همکاری بیمه برای همکارمان به 80 سال افزایش داده ایم و حتی هزینه های درمان بیماری کرونا و فوت ناشی از این بیماری را در پوشش این بیمه قرار داده ایم.