به گزارش اکونا پرس،

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان همواره از اولویت‌های بانک توسعه تعاون در حوزه اعتبارات بوده است.

وی افزود: این بانک از بدو تأسیس به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج مطرح بوده است و مطابق آمار رسمی طی سال‌های ۹۷ تاکنون نیز به ۱۱.۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت‌نموده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: میزان وام پرداختی بانک توسعه تعاون به زوج‌های جوان از سال ۹۷ به ۹۸ به میزان ۸۵ درصد رشد داشته است و عملکرد بانک در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ نیز با ۷۳ درصد رشد مواجه شده است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه گفت: این بانک طی سه ماه ابتدایی سال جاری به میزان کل وام پرداختی در سال ۹۷ در این زمینه عملکرد داشته است و پیش‌بینی می‌شود آمار عملکردی بانک در سال جاری در بحث پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج جوانان با رشد چشمگیری مواجه گردد.

فتاحی در خصوص میزان و نحوه پرداخت وام ازدواج جوانان اظهار داشت: مطابق بخشنامه بانک مرکزی در سال جاری، به هر یک از زوجین ۷۰۰ میلیون ریال با دوره بازگشت ده‌ساله قابل پرداخت است، که این میزان برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال تا سقف یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی اعلام داشت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان از منظر برکت در عملکرد کلی بانک موردنظر است و همکاران بانک توسعه تعاون در شبکه شعب سراسر کشور تلاش‌ها و تدابیر متنوعی متحمل می‌شوند تا شرایط مالی بهتری برای فراهم‌سازی مقدمات ازدواج جوانان ایجاد نمایند.