به گزارش اکونا پرس،

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه برای دوره مالی منتهی به 30/12/1399 در تاریخ 28 تیرماه 1400 با حضور اکثریت 54/52 % سهامداران یا نمایندگان قانونی آنها و همچنین اعضاء هیأت‌مدیره، مدیرعامل، بازرس قانونی و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و بیمه مرکزی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید سازمان بورس در سالن آمفی تأتر مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد. به دلیل شرایط اضطراری شیوع ویروس کوید 19 بسیاری از سهامداران توسط پخش آنلاین در جلسه شرکت داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر امین رییس هیئت مدیره شرکت ضمن خیر مقدم به سهامداران و میهمانان از هیأت‌رئیسه مجمع دعوت کرد تا در جایگاه حاضر شوند و طبق دستورالعمل تعیین شده مجمع کار خود را آغاز کند.

از این‌رو جواد جوادی به نمایندگی از بانک خاورمیانه ریاست مجمع، علیرضا نخستین مرتضوی و مهدی نصیریان به عنوان ناظرین مجمع و حمید دادپوری به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

با شروع رسمی جلسه، مجمع با حضور 52.54% کل سهامداران رسمیت قانونی پیدا کرد. در بخش نخست مهدی نوروزی مدیرعامل

شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به ارائه گزارش هیئت مدیره به مجمع پرداخت. در ادامه نماینده بازرس و حسابرس قانونی شرکت نیز به ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در رابطه با وضعیت مالی شرکت پرداختند.

پس از استماع گزارشها و بیان سوالات و نقطه نظرات، مجمع صورت‌های مالی شرکت را با اکثریت آراء تصویب نمود. همچنین معاملات موضوع ماده 129 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت نیز با اکثریت آراء مورد تصویب و تنفیذ مجمع قرار گرفت.

در ادامه مجمع با اکثریت آراء تقسیم مبلغ صد و بیست میلیارد ریال سود سهام پیشنهادی بین سهامداران (به ازای هر سهم یکصد ریال) برای دوره مالی مذکور را تصویب نمود.

طبق دستور جلسه بعدی مجمع، با اکثریت آراء حاضرین در جلسه و با رعایت ماده 147 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، «مؤسسه حسابرسی تدوین و همکاران» را به عنوان حسابرس و بازرس اصلی شرکت و «مؤسسه حسابرسی فراز مشاور دیلمی‌پور» را به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب نمودند. همچنین اختیار تعیین حق‌الزحمه حسابرس و بازرس قانونی به هیأت‌مدیره شرکت تفویض شد.

و مقرر شد مبلغ سه میلیارد و ششصد میلیون ریال به صورت ناخالص به عنوان پاداش عملکرد سال مالی 1399 به اعضای هیأت‌مدیره پرداخت شود.

در خصوص تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف هیأت‌مدیره نیز پیشنهادات مطرح و حق حضور پیشنهادی به مبلغ بیست میلیون ریال ناخالص در ماه به شرط حداقل شرکت در یک جلسه، با اکثریت آراء حاضرین در مجمع به تصویب رسید.

و مقرر شد که در صورت ضرورت‌یافتن تشکیل کمیته‌های موضوع بند ۲۲ ماده ۴۰ اساسنامه، حق‌الزحمه هر یک از اعضا جهت شرکت در جلسه مبلغ ده میلیون ریال تعیین شد.

همچنین مجمع اختیار تغییر و انتخاب اکچوئر رسمی و علی البدل و همچنین تعیین و پرداخت حق‌الزحمه ایشان را با در نظر گرفتن ضوابط ابلاغی بیمه مرکزی به هیأت‌مدیره شرکت تفویض نمود.

به عنوان دستور جلسه پایانی مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع با اکثریت آراء روزنامه‌های کثیرالانتشار دنیای اقتصاد و اطلاعات را برای انتشار آگهی‌های شرکت در سال مالی 1400 مورد تصویب قرار داد.

در ادامه، جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شد که مطابق دستور جلسه، تصمیم‌گیری در مورد تغییر ماده 29 اساسنامه شرکت در خصوص تعداد اعضای هیأت‌مدیره به بحث گذاشته شد و با ارائه دلایل این تغییر به اتفاق آرا مقرر شد تعداد اعضای هیأت‌مدیره شرکت از هفت نفر به پنج نفر کاهش پیدا کند.

در سومین و آخرین بخش مراسم با عنوان مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شروع به کار کرد که در آن با عنایت به ماده 29 اساسنامه شرکت در خصوص انتخاب اعضاء هیأت‌مدیره، از بین کاندیداهای داوطلب، رأی‌گیری به عمل آمد و محمدابراهیم امین، پرویز عقیلی‌کرمانی، سیدحسین سلیمی، سیداحمد احمدی‌هاشمی و خسرو اسمعیل‌زاده به عنوان اعضاء اصلی و هادی برخوردار و مهدی نوروزی به عنوان عضو علی‌البدل برای مدت دو سال به عنوان اعضاء هیأت‌مدیره انتخاب شدند.

با توجه به اینکه موضوع دیگری جهت تصمیم‌گیری در جلسه مطرح نشد، جلسه مجامع عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در ساعت 17.30 به کار خود پایان داد.

لینک مطلب :