به گزارش اکونا پرس،

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی و اجرایی بانک توسعه تعاون نشان دهنده اهتمام واحدها به اجرای برنامه‌های ابلاغی است که برترین واحدها در مجموع عملکرد کلی و نیز بهترین دستاوردها در موضوعات تخصصی شناسایی می‌شوند. هر چه برنامه‌های ابلاغی به شعب و واحدها در سطح بهتری محقق گردد نقش بانک توسعه تعاون به عنوان بانک توسعه‌ای در ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی در سطح مساعدتری صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی و اجرایی بانک توسعه تعاون برای دوره منتهی به اسفند 99 اشاره‌ای به واحدهای برتر داشته است. که بر این اساس «معاونت امور مالی و پشتیبانی» مشتمل بر اداره کل تدارکات و خدمات، اداره کل ساختمان و املاک، اداره کل حسابداری کل و اداره کل مبادلات و خزانه داری کل و اداره کل آمار و اطلاعات بانکی و «معاونت امور استانها و بازار یابی» مشتمل بر مدیریت امور استانها و شعب و اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار به عنوان واحدهای ستادی منتخب معرفی شده‌اند.
ضمن آنکه ادارات شعب استانی نیز به عنوان راهبر شعب در اجرای برنامه‌ها و تکالیف توسعه‌ای حائز ماموریت‌های ویژه‌ای هستند که در این دوره استانهای تهران و خوزستان ( درمیان استانهای درجه یک)، قزوین و خراسان جنوبی (در میان استانهای درجه 2) و چهارمحال بختیاری (در میان استانهای درجه 3) بهترین عملکرد را داشته و مورد تشویق واقع شده‌اند.
شایان ذکر است براساس آمار اعلامی شعبه مستقل مرکزی با درجه ممتاز الف، توحید تهران با درجه ممتاز ب، مرکزی کرج با درجه ممتاز ب، مرکزی اراک با درجه یک الف، ممتاز مشهد با درجه ممتاز ب، بندر ماهشهر با درجه یک ب، میرداماد یا درجه یک ب، مرکزی همدان با درجه یک الف، مرکزی اهواز درجه یک الف، استقلال شیراز درجه یک الف، بلوار سجاد مشهد درجه یک الف، فاطمی درجه ممتاز ب، نهادوند درجه یک ب شعب در میان شعب ممتاز و درجه یک بهترین دستاورد را در کلیه شاخص‌های بانکی حاصل نموده و به عنوان بهترین دست یافته‌اند.
لازم به توضیح است در میان شعب درجه 2 کشور نیز شعبه سیرجان با درجه دو الف، خواجو کرمانی کرمان با درجه دو ب، مهدیشهر سمنان با درجه دو ب، طالقانی اهواز با درجه دو الف، پرند تهران با درجه دو ب، تیران و کرون استان اصفهان با درجه دو ب، شهید مطهری قم با درجه دو ب و اشتهارد البرز با درجه دو ب به عنوان بهترین شعب در میان شعب درجه 2 کشور شناخته شده‌اند.
ضمن آنکه شعب کنگاور کرمانشاه، فلاورجان اصفهان، امام رضا آمل و فردوس خراسان جنوبی بهترین شعب درجه 3 کشور ؛ مس سرچشمه کرمان و البرز قزوین بهترین در میان شعب درجه 4 و طالقانی بابل در میان شعب درجه 5 و نیز کامیاران کردستان در میان شعب درجه 6 بهترین عملکرد را صورت داده و به عناوین برتر دست یافتند.
گفتنی است در خصوص عملکرد در حوزه های تسهیلات حمایتی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی نیز شعبه تایباد خراسان رضوی، پیرانشهر آذربایجان غربی، هرسین کرمانشاه و لردگان چهار محال و بختیاری عملکرد درخشان تری بروز داده اند.
شایان ذکر است بانک توسعه تعاون به عنوان یک بنگاه مالی واجد رویکرد توسعه ای در صدد بوده با ایجاد تراز مناسب مالی وضعیت مساعدی را جهت تقویت فعالیت توسعه ای ایجاد نماید و در همین زمینه شعبه بسیج کرمان درجه یک ب، غدیر شهران تهران با درجه 4 و سه راه رجایی شهر کرج با درجه ممتاز ب بهترین عملکرد را در میان شبکه شعب بجا گذاشته اند.
شعبه های بندر ماهشهر خوزستان با درجه یک ب، ورزقان آذربایجان شرقی و آباده فارس با درجه 4 در موضوع عملکرد درصد تحقق منابع بهترین رتبه ها را از آن خود نمودند.
شعب بانک تلاش نموده اند تا با ایجاد ترکیبی بهینه منابع، شرایط بهتری را برای عملیات تسهیلات توسعه ای ایجاد نمایند و در این باره نیز شعب سقز و مریوان (استان کردستان) با درجه چهار و شعبه پاوه کرمانشاه با درجه 3 بهترین رده ها را تصاحب نمودند.
بر اساس برنامه های ابلاغی دریافت بموقع و قانونی کارمزد خدمات بانکی در راستای ساختار بهتر مالی بانک بسیار اثرگذار است و گزارش‌ها حاکی از آن است که شعب مرکزی اصفهان و مرکزی تبریز با درجه یک الف و شهید بهشتی اراک با درجه 2 الف جایگاه‌های اول، دوم تا سوم را در این بخش تصاحب نموده‌اند.
همچنین در خصوص صدور ضمانت نامه ها نیز شعبه نظر آباد الرز با درجه 2 الف، کیانپارس اهواز و ملاصدرا مشهد با درجه یک الف و انقلاب شیراز با درجه یک ب عناوین اول تا چهارم را کسب نموده‌اند.

درادامه بررسی عملکرد در خصوص باجه ها نیز آمارها مبین این موضوع است که باجه بابا طاهر همدان، زیتون خوزستان، ارسنجان فارس، هویزه تهران و فامنین همدان به عنوان‌های اول تا پنجم برترین باجه‌های کشور دست یافته‌اند.