به گزارش اکونا پرس،

تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا پاسخی بود به اشتیاق دین مدارانِ آزاده ای که از قانون های ظالمانه ربوی در نظام بانکی به تنگ آمده بودند و قوانینی انسانی و عزتمندانه را در تعاملات مالی می جستند.

اما آن چه در آن هنگام رخ داد تنها استقرار سنگ بنایی بود برای مصالحی که باید با ظرافت بر روی آن قرار می گرفت و شاکله بانکداری نوینی را فارغ از داغِ ننگِ ربا برمی ساخت.

این اقدامی بود بی سابقه و به همان اندازه بزرگ و جسورانه. و طبیعی است که مانند هر اقدام خلاقانه دیگری نیازمند بازبینی و حک و اصلاح.

و در این راستا قانون عملیات بانکی بدون ربا به همان اندازه که توانایی های اقتصاد اسلامی را در سازگاری با دستاوردهای دنیای مدرن به رخ کشیده، چارچوب شایسته ای نیز برای دانشوران و سیاستمداران فراهم ساخته است تا بر آن اساس به سازمندی و زیبایی و رفعت هرچه بیش تر این بنا بیندیشند و بانکداری اسلامی را آن چنان که زیبنده میهن اسلامی ماست، تحقق بخشند.

فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی را به یکایک همکاران ارجمندم در شبکه بانکی کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، ضمن ادای احترام به پایه گذاران این بنای ارجمند، از درگاه حق تعالی برای تمامی کوشندگانِ این مسیر مقدس آرزوی توفیق و بهروزی دارم.

 

فرج الله قدمی
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره